Na ezért szeretem én Misit, mert ilyen jó ötletei vannak, mint pl. a biztosító J

From: techinfo-boun...@lista.sulinet.hu <techinfo-boun...@lista.sulinet.hu> On
Behalf Of Liska Zsolt
Sent: Wednesday, May 12, 2021 1:18 PM
To: Techinfo <techinfo@lista.sulinet.hu>
Subject: Re: [Techinfo] Rövidzár utáni projektor problem

Felhívtam az edus projektor szervizt, egyből mondta hogy standard problem ha
van egy rövid zár hogy elszáll a HDMI. Mivel a D-Sub megy, a digitális panel
ment tönkre, lap csere, ami kb. 100 ezer úgy hogy felejtős a javítás.
De aztán még jó hogy mondta, biztosítás nincs? :D Otthon eszembe jutott volna
egyből, de itt a melóba közel 10 év alatt nem volt rá precedens, hogy valami
informatikai hibáért egyáltalán megkeressem a biztosítót. Intéztük, a
kárbejelentéstől számítva fél órával már hívtak is és kifizették a projektor
árát kb. Marad a berogyott projektor hordozgatósnak, 1,5m VGA-val nincsen rossz
kép, és kaptunk pénz egy újra. Szóval a kecske is jóllakott és a káposzta is
megmaradt :D

Horváth Péter <p69horv...@outlook.hu <mailto:p69horv...@outlook.hu> > ezt írta
(időpont: 2021. máj. 11., K, 21:58):

Valószínűleg testzárlatos lett és mondjuk rossz a védőföldelés, ezért a HDMI
kábelen ment a zárlati áram. Azért érdemes lenne kideríteni, hogy mi lett
zárlatos az áramütés veszély miatt.

Lehet hogy garanciában megjavítják, ha nincsenek látható égésnyomok, de
garancián kívül nem érdemes megjavíttatni, mert az egész panelt cserélni kell.

Egyszerűbb ha veszel egy HDMI VGA átalakítót, és azzal használod.