On Sun, 02 Dec 2007 10:33:42 +0200, Răzvan Sandu wrote:

> De curiozitate: există vreun producător hardware care să fabrice
> tastaturi româneşti ? A văzut cineva pe piaţă ? Dacă da, respectă ele
> layout-ul din standardul SR 13392:2004 - primary sau secondary ?

Eu știu doar unul, Cherry, care acceptă doar comenzi substanțiale,
însă nu-mi par tocmai ieftine, iar calitatea este bună dar nu
excepțională dacă mă raportez la Logitech sau Microsoft.

> De curând, m-am întâlnit în METRO cu tastaturi româneşti USB, cu
> mecanică de bună calitate, dar nu ştiu dacă-s conformante cu
> standardul...

De obicei la Metro sunt brănduite (pictate) de Comrace și sunt
nestandard. Comrace n-a auzit de termenul „standard”.

> Ce ar trebui făcut ca cele două layout-uri romăneşti să fie mai larg
> cunoscute internaţional, să le apară poza prin documentaţii de largă
> circulaţie, etc., etc. ? Într-un cuvânt, să se ştie că există şi să
> fie mai larg folosite ?

Probabil că speranța vine de la cei care cer licitații, în special pe
axa ministerului celor care învață și cerceteză și/sau al
ministerului celor care se culturalizează. Am așa o senzație că aflarea
„intr-un nou proces de informatizare in scolile RO” menționată de
domnul Emil Onea (încă) a sărit partea cu uneltele de scris ...

Cristi