Fredag den 16-04-2004

Ugebrev nr. 56 - [Tips&Trics] - Sjov med ... lidt af hvert

1. Fjern MSN messenger
2. Korssting med Paint
3. Ryd op i registreringsdatabasen

,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,ø

Det bliver en ultrakort Tips&Tricks denne gang.

Desværre mangler jeg at skrive en masse af "Sjov med dit bredbånd", der skal være
færdig den 24. i denne måned.

Tiden går jo ikke altid kun med arbejde. Der skal også være fritid, men desværre også
undertiden uundgåelige irriterende ting, der tager lang tid, som fx "Sjov med Lån &
Spar Bank", som jeg har kæmpet med siden den 2. april. De skulle frigive nogle penge,
men svarede ikke på mine henvendelser. Det gav en del frustrationer og brug af energi
på et forkert område. Først da områdechefen som ind i billedet og undskyldte mange
gange, kom der gang i sagerne. Eller det håber jeg i hvert fald. For pengene er stadig
ikke på den rigtige konto. Men bare det, at jeg har fået livstegn, er en god
begyndelse. Et hurtigt svar per e-mail er vigtigt!

Med hensyn til fritid, så er vi begyndt at holde fri én gang om ugen. Rigtig fri! Det
kan varmt anbefales :-)

,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,ø

Få det første blad af Komputer For Alle for 19,50!
Du får også en rigtig flot og varm fleecejakke...
http://brand2brand.com/s/?eb0f31650e6eab4fc3563d0ca87a4c7a

1. Fjern MSN Messenger

Hvis du har Windows XP, har du også MSN Messenger. Du har nemlig ikke noget valg!
Hvadenten du bruger den eller ej, så er den at finde ved siden af uret (måske skjult).

Har du ikke tænkt dig at benytte dig af denne tjeneste, ville du måske ønske, at den
kunne fjernes, men det går ikke ved almindelig afinstallation. Her får du, takket være
Kim L, et lille script, der kan gøre det.

Du skal kopiere nedenstående tekst over i en tom tekst-fil (lavet i Notesblok!), og
gemme den under navnet xp_messenger_remove.vbs (husk, at filtypen skal sættes til
*alle filer*, ellers vil den blive gemt som tekst-fil). Luk herefter MSN Messenger ved
at højreklikke på den, og dobbeltklik på xp_messenger_remove.vbs

Her kommer teksten:

'xp_messsenger_remove.vbs - Removes Windows Messenger from Windows XP
'© Doug Knox - 3/30/02
'Downloaded from www.dougknox.com

Option Explicit
On Error Resume Next

'Dimension variables
Dim WSHShell, MyBox, p1, q1, rcmd
Dim jobfunc

'Set the Windows Script Host Shell and assign values to variables
Set WSHShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
p1 = "HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Outlook Express\Hide Messenger"
q1 = 2
rcmd = "RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\inf\msmsgs.inf,BLC.Remove"

'Create or change the Hide Messenger value
WSHShell.RegWrite p1, q1

'Run the uninstall command
WshShell.Run(rcmd)

Få ubegrænset brug af Internettet med Tiscali Bredbånd!
Du vælger selv hastigheden og er herefter altid online...
http://brand2brand.com/s/?c24706ebeb36cdede19f73b63e8808ea

2. Korssting med Paint

Linda B har sendt mig dette tip:

Du kan lave dine egne korsting i Paint.

Start paint, gå derefter i filer og vælg gem.

Indstil filtypen til 24-bitmap. Bagefter går du ind i vis, vælg zoom og derefter
brugerdefineret i dialogboksen.

Klik på 800% og derefter på ok.

Gå igen ind på vis og vælg zoom og så vis gitter.

Nu kan du designe dine mønster, og farvepaletten i venstre side kan du kopiere med.

Tak Linda, og undskyld, at jeg endnu ikke har haft tid at besvare dit spørgsmål
vedrørende NumLock. Det kræver lidt efterforskning først.

Få det første blad af Komputer For Alle for 19,50!
Du får også et smart og praktisk cd-label-sæt...
http://brand2brand.com/s/?3d9a0d37d213c35bd365d23db941b30b

3. Ryd op i registreringsdatabasen

Ved brug af computeren, installation og afinstallation af programmer i Windows, kommer
der nemt rod i registreringsdatabasen.

Dette lille program kan rydde op i den og sætte mere fut i maskinen.

Demo-versionen tillader ikke at fjerne alle fejl, men du kan da i hvert fald danne dig
et indtryk af, om det vil være værd at investere de knap 20 dollars i:

http://dl1.winguides.com/downloads/regmech21.exe

,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,ø

Både danske og norske læsere kan få et godt og billigt webhotel her:

Optimer din hjemmeside med et webhotel til kun 1 kr.!
Så er du klar til at udforske Internettets utallige muligheder....
http://brand2brand.com/s/?322693cd543c1d237934a671944a5266

,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,ø

Så bliver der ikke mere for den 25-øre ;-)

God weekend!

--
Varme hilsner
Britt Malka

...Exit ræv!

Tøm din mailboks!

Hver uge får jeg mails retur fra folk, hvis mailbokse er propfyldte.
Når dette er sket tre gange, afmelder jeg vedkommende.
Derfor: Husk at tømme din mailboks jævnligt. Det er i øvrigt også uhøfligt at have en
mailadresse og ikke svare folk inden for en rimelig tid.

Find tipsene på http://www.tips-og-tricks.com
Læs tidligere ugemails: http://www.mail-archive.com/[EMAIL PROTECTED]

Afmeld eventuelt Tips&Tricks i ferien: Besøg www.tips-og-tricks.com/ferie.html

Vil du afmelde ugebrevet? www.tips-og-tricks.com/afmeld.php
Vil du tilmeldes ugebrevet? http://www.tips-og-tricks.com/tilmeld.html

Ugebrevet eller dele af det må i øvrigt godt sættes på egne hjemmesider osv., men
dog vil jeg gerne have en kildeangivelse, link eller lignende sammen med teksten.

Besvar via email