Fredag den 23-04-2004

Ugebrev nr. 57 - [Tips&Trics] - Googlefight og -blaster

1. Styr på vinkælderen
2. Googlefight
3. Googleblaster

,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,ø

Så er jeg røget til tryk, skrev min redaktør i går. Dvs. ikke jeg personligt, men
hæftet "Bogføring på pc med SummaSummarum". Udgivelsesdagen rykker nærmere.

Det gør deadline også på hæftet "Sjov med dit bredbånd", så heller ikke i denne uge
har jeg kunnet bruge så mange timer på Tips&Tricks, som jeg plejer. Så jeg måtte
udskyde et tip, som jeg har fået fra Louis. Det ærgrer mig. Jeg vil råde lidt bod på
det ved at anbefale jer - eller jeres børn - en tur på Louis hjemmeside, der er i
flot, frækt, meget rødt, meget stærkt design. Se Red Hot Chili! på
http://www.louis-boy.dk

Louis har bl.a. en konkurrence, hvor man kan få sin hjemmeside bedømt. Se, hvor mange
chilipebre, din side er værd. God fornøjelse! Jeg har i hvert fald fået lyst til en
god gang chili ;-)

,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,ø

Få en Nokia 3510i med headset for kun 1 kr.!
Ja, det er ligesom at have fødselsdag... ;o)
http://brand2brand.com/s/?0bf2969bc601e71d0da902d008022c8a

1. Styr på vinkælderen

Samler du på vine?

De rigtigt gode vine er selvfølgelig franske ;-) - og det er dette gratis program da
også. Med programmet kan du holde styr på de flasker, du har købt, hvilken pris du har
betalt, hvilken temperatur de ligger ved, hvilken fugtighed der er i rummet, hvilken
hylde de er anbragt på, hvad du synes om indholdet, producenten og meget, meget andet.

Du skal kunne en lille smule fransk, men ikke meget mere end det, der står bag på
flasken. Jo, så skal du naturligvis også have mindst én flaske vin: Starten på din
vinkælder - eller "cave", som vi gemmer dem i her. En "cave" skal helst være en
klippehule. Der er den ideelle temperatur sommer som vinter og konstant samme
fugtighed.

http://perso.wanadoo.fr/laurent.trohel/LienFreewares.htm

Få kultfilmen Ørneborgen på DVD for kun 49,50 kr.
Drønspændende underholdning for fuld udblæsning!
http://brand2brand.com/s/?1abd2b4a7c4fe3a4e3ca88059c2a5f9a

2. Googlefight

Hvem slår hårdest på Google? Hund eller kat? Denmark eller France? Brøndby eller FCK?
Malka eller ...

Prøv en Googlefight. Skriv to søgeord med modsat betydning eller fx dit eller din
konkurrents firma og klik Make a fight! Hvem bliver vinderen? (Siden er ikke lavet af
Google)

http://www.googlefight.com

Få lynhurtig Internet med Tiscali Bredbånd.
F.eks. 512 Kbit for kun 350,- kr. pr. måned...
http://brand2brand.com/s/?ac02dff18019fd62381d0b6fa65e1276

3. Googleblaster

Lav flere samtidige søgninger. Googleblaster er ikke en af Googles sider, men det
kunne nu godt have været det.

Hele idéen er, at du indtaster flere søgeord, og du får flere resultater på en gang.
Resultaterne dukker op som faneblade, og søgningen er lavet på det rigtige Google. Du
sparer tid og klik.

http://www.googleblaster.com

,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,ø

Der er rift om æ, ø og å-domænerne, skriver Comon.dk og citerer en artikel fra
Dagbladet Børsen.
Hele artiklen kan læses her: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=17467

Hvis du har planer om at købe et domæne, hvor disse specielle danske tegn indgår, er
det måske en idé at skynde dig :-)

Både danske og norske læsere kan få et godt og billigt webhotel her - også æ, ø og
å-domæner:

Optimer din hjemmeside med et webhotel til kun 1 kr.!
Så er du klar til at udforske Internettets utallige muligheder....
http://brand2brand.com/s/?322693cd543c1d237934a671944a5266

,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,ø

Så bliver der ikke mere for den 25-øre ;-)

God weekend!

--
Varme hilsner
Britt Malka

...Exit ræv!

Tøm din mailboks!

Hver uge får jeg mails retur fra folk, hvis mailbokse er propfyldte.
Når dette er sket tre gange, afmelder jeg vedkommende.
Derfor: Husk at tømme din mailboks jævnligt. Det er i øvrigt også uhøfligt at have en
mailadresse og ikke svare folk inden for en rimelig tid.

Find tipsene på http://www.tips-og-tricks.com
Læs tidligere ugemails: http://www.mail-archive.com/[EMAIL PROTECTED]

Afmeld eventuelt Tips&Tricks i ferien: Besøg www.tips-og-tricks.com/ferie.html

Vil du afmelde ugebrevet? www.tips-og-tricks.com/afmeld.php
Vil du tilmeldes ugebrevet? http://www.tips-og-tricks.com/tilmeld.html

Ugebrevet eller dele af det må i øvrigt godt sættes på egne hjemmesider osv., men
dog vil jeg gerne have en kildeangivelse, link eller lignende sammen med teksten.

Besvar via email