Fredag den 06-02-2004

Ugebrev nr. 46 - [Tips&Trics] - Genfind dine slettede filer

1. Genskab slettede filer
2. Lås adgangen til Windows-pc'en
3. Lav glødende links i MSIE
4. Undgå at genaktivere Windows XP
5. Udgiv dine egne bøger

,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,

Så har jeg fået fransk statsborgerskab!

Min veninde her var bekymret for, om det nu kunne få nogen indflydelse på mit forhold
til Forlaget Libris, men jeg beroligede hende ...

Den eneste ændring, der er sket, er, at du nu læser en fransk forfatter, der skriver
dansk, hvis du køber mine hæfter ;-)

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

Fører du regnskab på C5?

Køb bogen "Concorde C5/Damgaard C5 kursusbog" til ekstraordinær lav pris

Indtil den 25. februar har jeg mulighed for at skaffe ovennævnte bog til under 50 % af
normalprisen: Før: 198,00 dkk plus fragt, nu: 100,00 dkk inkl. fragt.

Du skal skynde dig, hvis du vil købe bogen, der også er særdeles velegnet til et
selvstudium i brugen af C5.

Læs mere på http://www.malka.it/concorde.html og udfyld formularen, hvis du ønsker at
købe.

1. Genskab slettede filer

Der er en genvej til at slette filer, som man ved, man aldrig mere får brug for. Man
holder [Shift]-tasten nede, mens man taster [Delete]. Så ryger filerne ikke i
papirkurven, men direkte ud på de evige cybermarker. Selvfølgelig er det farligt, og
det er ikke noget, man bør gøre, mens man taler i telefon ...

For hvad nu, hvis det alligevel var nogle filer, man skulle bruge? Så er der ingen
mulighed for at hente dem op af papirkurven igen. Det kunne også være en diskette
eller en usb-nøgle, filerne var blevet slettet på, og de ryger heller ikke i
papirkurven.

Dette lille gratis program kan trylle de fleste filer tilbage til dig, hvis uheldet er
ude. Efter at det er installeret, kan du se, hvad der er af slettede filer på din
harddisk, og du kan se, hvor god en stand de er i. Herefter er det bare at krydse
fingre og forsøge at gendanne dem.

Obs! Det bedste er at have programmet installeret, før uheldet er ude. Find det her:

http://www.webattack.com/get/pcinspector.shtml

Her kan folk i alle lande være med:

¤º°'°º¤ø,¸¸,ø¤º°'°º¤ø,¸¸,ø¤º°'°º¤ø,¸¸,ø¤º°'°º¤ø,¸¸,ø¤º°'°º¤ø,¸¸,ø¤º°'°º¤ø,

Få 45 kroners rabat på Ecco-sko!
De sender over hele verden, så også de mange nordmænd og de enkelte grønlændere
på listen kan få glæde af et par kvalitets sandaler i tykt læder.
... Nå, ja, men de sælger også støvler ;-) Tag 3 par betal for 2!
Du får hele 45 kroner i startrabat, hvis du tilmelder din e-mail-adresse, så gør det
med det samme.
http://tracker.tradedoubler.com/click?p=17721&a=943792&g=146258

2. Lås adgangen til Windows-pc'en

Hvordan forhindrer du andre i at få adgang til din pc? Med Windows XP får du faktisk
en simpel og genial mulighed: Du opretter en diskette, der indeholder en adgangskoden.
Uden disketten - ingen adgang! Så er det bare med at sikre sig, at du ikke glemmer
disketten i drevet, og at der ikke sker disketten noget. Lav måske en ekstra kopi.

For at oprette denne diskettenøgle, skal du klikke på Start, og herefter Kør.
Skriv syskey i feltet og tast [Retur].
Vælg Opdater i det vindue, der dukker op.
Vælg at gemme startnøglen på diskette.
Sæt en diskette i drevet, og klik OK.

Fremover skal disketten indsættes ved hver opstart.

Hvis du fortryder, kan du senere gemme nøglen som en integreret del af styresystemet.
For at gøre det, skal du følge samme procedure som ovenfor nævnt, men vælge at gemme
startnøglen lokalt. Sæt herefter disketten i, når du bliver bedt om det, og klik OK.

¤º°'°º¤ø,¸¸,ø¤º°'°º¤ø,¸¸,ø¤º°'°º¤ø,¸¸,ø¤º°'°º¤ø,¸¸,ø¤º°'°º¤ø,¸¸,ø¤º°'°º¤ø,

Få en af Walt Disneys allerstørste klassikere....
Løvernes Konge på DVD eller VHS for kun 29,50!
http://brand2brand.com/s/?5dd5a387ad4885534b96accb86ccba07

3. Lav glødende links i MSIE

Lad teksten gløde omkring dine links - det gælder jo om at trække opmærksomheden hen
til dem, så hvorfor ikke gøre det rigtig effektivt?

Det er ganske let at lave glødende links. Det kræver bare en enkelt kode, som består
af et StyleSheet. Du kan selv vælge andre farver, ændre styrken med mere.

Selv om teksten kun gløder i MSIE, sker der ikke noget ved det. Vi, der bruger andre
browsere, kan sagtens se linket alligevel - bare som et almindeligt link.

Her kommer koden:

filter:glow(color=#B7C098,strength=4)">

Du kan ændre farven og styrken (strength).

Eftersom det ikke er gyldig CSS og kun virker i MSIE, vil din hjemmeside ikke kunne
validere, hvis du bruger denne metode. Kom ikke og sig bagefter, at du ikke var
advaret.

,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,

Dette er - statistisk set - spild af en annonceplads, og det er synd!
Ingen klikker på reklamer for Jyllands-Posten! Jeg ved det - jyder holder den allerede,
og hvad skal en sjællænder med Jyllands-Posten? Som tidligere sjællænder kan jeg
fuldkomment forstå denne tankegang.

Men siden har vi stiftet bekendskab med journalisten Jakob Rubin, der skriver
fantastisk godt og sobert!
Interessante og dybdegående artikler. Er ikke bange for at få på puklen, men skriver
det, hans moral byder ham.
Bestemt værd at stifte bekendtskab med, og nu har du chancen - men det er sidste
chance! Tilbuddet gælder kun fire dage endnu!

Få Jyllands-Posten i en måned for kun 119,-!
Så har du altid dagens nyheder ved hånden...
http://brand2brand.com/s/?9c351dc3544a057e092a599550ebda2d

4. Undgå at genaktivere Windows XP

Forleden dag havde jeg deaktiveret det ene af mine to lydkort: Jeg havde ét indbygget
i motherboardet, og et SoundBlaster, jeg havde købt tidligere. Linux bryder sig ikke
om disse to muligheder, så ... Imidlertid sagde Windows til mig - efter genstart - at
nu skulle jeg genaktivere, og Windows sagde også, at jeg havde brugt nøglen flere
gange, end jeg måtte, så jeg skulle købe en ny. Selvfølgelig var der et telefonnummer
i Danmark, man kunne ringe til ... men vi bor 1500 km fra Danmark.

Nå, men hvad stiller man så op fredag eftermiddag med masser af arbejde ved computeren
foran sig, og køberen af programmet - mit forlag, Libris - var gået hjem?

Hi, hi, jeg fandt filen wpa.bak, der befandt sig i mappen c:\Windows\System32. Først
omdøbte jeg wpa.dbl til oldwpa.dbl, og så omdøbte jeg wpa.bak til wpa.dbl. Herefter
genstartede jeg - og mirakel! Ingen dialogbokse plagede mig om at deaktivere.

Mandag morgen kunne jeg så genaktivere på helt korrekt vis, da min yndlingsredaktør
kom på arbejde og skaffede mig den rigtige nøgle. Herefter gemte jeg den wpa.dbl-fil,
der kom ud af det, så nu - næste gang jeg installerer noget nyt hardware eller fjerner
noget - behøver jeg aldrig mere genaktivere Windows.

,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,

Stortest - mål din EQ...
Download Psyken nr. 2 og læs om psykologi - på dansk!
http://www.psyken.com

5. Udgiv dine egne bøger

Hvad tiltrækker dig mest, når du køber en bog? En lækker indbinding eller et brunt,
nikotinplettet omslag?

Nå, det er vel et dumt spørgsmål, men det samme gælder faktisk for e-bøger. Du har
større chance for, at folk vil læse, det du skriver, hvis du serverer det i en
spændende indpakning. Her er programmet, der kan gøre det - og meget andet - for dig.

Forestil sig, at du har skrevet en brochure eller sågar en bog, og du vil gerne have
folk til at læse og/eller købe den. Med eBookGenerator kan du vælge at lade folk læse
fx de første tre kapitler. Når de har set, at du skriver noget godt og fornuftigt, må
de betale for at købe resten. Du kan naturligvis også vælge at gøre e-bogen helt
gratis, eller få betaling før læsning. Valget er dit. Men forestil dig, at du har
solgt en e-bog og har fået betaling via PayPal (smart online-betaling via e-mail -
http://www.kortlink.com/paypal ), men køberen har trukket betalingen tilbage. Hvad gør
du så? Står med håret i postkassen og lider et tab? Ja, med alle andre
e-bogsgeneratorer ville du være på den. Med denne kan du trække bogen tilbage, og den
kan ikke længere åbnes af køberen.

Hvad enten du giver bogen væk eller sælger den, er du måske også interesseret i at
vide, hvor mange der læser den, og hvor mange gange de gør det? Hvad er deres
skærmstørrelse? Alle disse statistikker får du gratis adgang til med eBookGenerator.

Som tidligere nævnt i Tips&Tricks kan du lave e-bøger i PDF-format, men med det har du
ikke samme kontrol over dine e-bøger, som med eBookGenerator. Og mange mennesker ved
ikke, hvordan de skal læse PDF-formatet, eller de har ikke den rigtige version af
Adobe Reader installeret. Alt dette slipper du for med eBookGenerator, for de e-bøger
du laver vil åbne i deres eget lille program. Du bestemmer selv, om folk skal have lov
til at kopiere fra den, printe ud, hvilke knapper, de skal have adgang til m.m.

Det tager kun ganske få minutter at lave en e-bog. Hvis du har dokumentet i fx
Word-format, kan du bare gemme som HTML-dokument. Bagefter starter du eBookGenerator
og gør dig nogle valg fx med hensyn til, om brugeren må kunne kopiere fra bogen. Efter
meget kort tid har du din første e-bog.

Hvis du vil se et eksempel, kan du sende en mail til [EMAIL PROTECTED] med emnet
"html-kursus". Som noget nyt er html-kurset lavet med eBookGenerator.

Du finder e-bogs-generatoren via dette link: http://www.kortlink.com/ebog

Hov!

Lige til sidst vil jeg lige sige at ...

Jeg læste et sted, at hvis man havde et nyhedsbrev, så skulle man i hvert fald have 80
% tekst, og maks. 20 % reklamer. Jeg har meget mindre.

Alligevel er det sket, at *to* medlemmer har frameldt sig listen på grund af
reklamerne. Måske forståeligt - eller hvad siger du? Foretrækker du, som nogle gør, at
betale for at få en reklamefri liste?

Giv din mening til kende på http://www.tips-og-tricks.com

God weekend

--
Varme hilsner
Britt Malka

...Forskellen imellem erotik og pornografi er, at i erotik bruger man en fjer, i
pornografi en høne

Find tipsene på http://www.tips-og-tricks.com
Læs tidligere ugemails: http://www.mail-archive.com/[EMAIL PROTECTED]

Afmeld eventuelt Tips&Tricks i ferien: Besøg www.tips-og-tricks.com/ferie.html

Vil du afmelde ugebrevet? www.tips-og-tricks.com/afmeld.php
Vil du tilmeldes ugebrevet? http://www.tips-og-tricks.com/tilmeld.html

Ugebrevet eller dele af det må i øvrigt godt sættes på egne hjemmesider osv., men
dog vil jeg gerne have en kildeangivelse, link eller lignende sammen med teksten.

Besvar via email