Fredag den 30-04-2004

Ugebrev nr. 58 - [Tips&Trics] - Slip af med Spyware

1. Søg - og du skal finde i din mailboks
2. Slip af med Spyware
3. Put mere på MSN Messenger
4. Få NumLock til at makke ret
5. Hvordan har de gjort det?

,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,

Foråret er på vej!

Vores søn på 16 er i fuld gang med at plante haven til, og han har da også fået
fjernet en del ukrudt.

Nu er der ærter på vej op det ene sted i haven, og kattene på vej ned det andet. Lige
netop det sted, hvor de plejer at være, har han nemlig lavet et bed med nogle
blomster. Stakkels dem. Kattene synes nemlig, at det er ganske underholdende at grave
huller og så høre Danni råbe op og jage dem væk.

Der er kommet et hegn omkring liljekonvallerne. Dem plejede de ellers at lægge sig i,
men der er penge i liljekonvaller. I morgen, altså, og hvis de er sprunget ud. Hvert
år den 1. maj sælger børn og unge liljekonvaller i byens gader. Det kan godt blive til
en hel del penge.

Så hvad laver vi indendøre med alt den sol, varme og fuglekvidder?

,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,

Vil du også opleve foråret i verdens mest romantiske storby?

Tag på en uforglemmelig storbyferie med Sterling...
Nu er der prisgaranti på maks. 598,- kr. oneway.
http://brand2brand.com/s/?d1989629502266960f6b2d9e0b127ba4

1. Søg - og du skal finde i din mailboks

Har du brug for at følge med i, hvad der sker på nettet? Fx vedrørende dig og/eller
dit firma?

Tjah, så kan du jo foretage daglige søgninger på Google. Men du kan også få
resultaterne tilsendte friske som morgenavisen.

Gå til http://www.googlealert.com/ og opret dig som bruger. Lav op til tre søgninger.
Kort efter får du tilsendt op til 50 resultater for hver søgning i én enkelt mail.

Fremover vil du få de nyeste resultater dagligt.

Få det første blad af Komputer For Alle for 19,50!
Du får også USB-nøgle og kan smide disketterne ud...
http://brand2brand.com/s/?7c44ba885607c26ffab16e5623b52188

2. Slip af med Spyware

"Hvis du har spyware på computeren, eller vil forebygge at du får det, så kan jeg
varmt anbefale vort nye produkt Spy Sweeper som er noget mere effektivt mod pc-snavs
end Ad-aware, Spybot m.fl.", skrev en af hovedkrafterne bag www.spywarefri.dk til mig.

Spy Sweeper er så ikke gratis (185,- kr. for en 1. årig licens), men du kan prøve
programmet gratis på dette link:

http://www.webroot.com/wb/products/spysweeper/sweeperb.php?rc=972

Klik så på "try it for free" oppe i højre hjørne. Det har bl.a. et skjold som afviser
spywaren samt en alm. scannerfunktion som fjerner spywaren. Du kan også sætte den til
at hijackere ikke må ændre din startside.

"Jo, jeg er meget imponeret og det er altså ikke fordi vi sælger programmet",
fortsatte Per.

Vi har samme indstilling til software: Først finder vi noget, der er rigtig godt, og
så beder vi om at blive forhandlere af det.

Jeg har naturligvis prøvet linket og installeret Spysweeper. Faktisk kom det på et
heldigt tidspunkt, fordi jeg havde installeret et webcam-program, der skulle have
været brugt i mit næste hæfte. Det bliver det bestemt ikke! Det kostede mig en dags
spildt arbejde, for programmet installerede masser af spyware, så jeg måtte skrive
teksten om med et nyt program.

Spysweeper fandt 69 spywareprogrammer installeret og næsten 700 ændrede filer. Det
skal lige siges, at jeg endda havde ryddet op med et andet anti-spywareprogram inden,
og at jeg næsten ingenting har på min Windows-partition.

Ved at tilmelde dig denne forbrugerloge, får du chancen for at vinde præmier. Flotte
præmier - MEN selvfølgelig er der kun få vindere. Du kunne være heldig trods alt?

Her vinder ALLE! Måske ikke hovedpræmierne, men du får gode tilbud og rabatter, og
herved får du mulighed for selv at spare op til de ting, du ønsker dig.

Så meld dig nu! Også selv om du ikke regner med at vinde hovedpræmierne.

Hvad kan du miste? Det er helt gratis for dig!

Vil du have gode tilbud og rabatter? Vinde flotte præmier?
Spar dine penge og klik her...
http://brand2brand.com/s/?5ab7a6c6813fa78d769a9fc704aedae9

3. Put mere på MSN Messenger

Er du glad for MSN Messenger? Vil du være endnu gladere?

Louis - http://www.louis-boy.dk - har givet mig et tip om MSN Plus. Her finder du
ekstra ting, ganske gratis, til MSN Messenger.

Her er nogle af de programmer, Louis anbefaler:

Messenger Plus! - hent det på http://pages.infinit.net/patchou8/MsgPlus-254.exe
MSN Handwriting Plugin - hent det på
http://downloads.mess.be/downloads/plusplugins/msnhandwriting(www.mess.be).zip

Obs! Du skal ikke acceptere betingelserne i plus-programmet, for så får du en masse
sponsorprogrammer på computeren.

Samme Louis fortæller også, at MSN version 6.2 er udkommet og kan downloades her:
http://messenger.msn.dk/ - af nyheder kan bl.a. nævnes, at man kan sende SMS'er vis
messengeren.

,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,

Gense Clint Eastwood i en af hans bedste filmroller!
Få Ørneborgen direkte hjem i stuen for kun 49,50 kr.
http://brand2brand.com/s/?b4586be632b8a6b43c04558b2631900c

4. Få NumLock til at makke ret

Starter Windows XP med NumLock slået fra? Slå den permanent til sådan her:

Klik på Start-knappen, og vælg Kør...

Skriv "Regedit" i feltet, og klik på Ok.

Åbn HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Keyboard (Hvis Keyboard nøglen ikke findes, må du
tilføje den.)

Dobbeltklik på InitialKeyboardIndicators i højre side. (Hvis den ikke er der, skal du
vælge Ny i Rediger-menuen,
vælg Streng værdi og skriv InitialKeyboardIndicators som navn på den nye værdi.)

Angiv en af følgende værdier:

0 - alle indikatorer slået fra
1 - Caps Lock slået til
2 - Num Lock slået til
4 - Scroll Lock slået til

Eller kombiner dem ved at tilføje de dertil svarende værdier:

3 - Caps Lock og Num Lock slået til
5 - Caps Lock og Scroll Lock slået til
6 - Num Lock og Scroll Lock slået til
7 - Caps Lock, Num Lock, og Scroll Lock slået til

Luk registreringsdatabasen, når du er færdig. Ændringen træder i kraft, næste gang du
starter Windows XP.

Obs! Hvis der er flere brugere på din computer, skal du også ændre
HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Keyboard på samme måde.

Linda, måske hjælper dette dig?

,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,

Få et kvindeligt og sensuelt BH-Sæt for kun 29,- kr. og spar 171,- kr.!
Vatteret BH med flotte kantbånd, bøjle og justerbare skulderstropper...
http://brand2brand.com/s/?8163533efb102223658e4abf97730d0d

5. Hvordan har de gjort det?

Har du fundet en side med et spændende script? Og nu ville du gerne vide, hvordan det
er gjort, så du kan lade dig inspirere af det?

Som regel kan man klikke på menuen Vis -> Kilde for at se, hvordan html-koden og
dermed scripts ser ud, men det er ikke altid.

Denne hjemmeside hævder at kunne hjælpe dig, uanset om siden er beskyttet med et
javascript eller ej.

Bare skriv url'en og klik Send.

Husk! Nøjes med at lade dig inspirere!

http://www.webtoolcentral.com/webmaster/tools/source_grabber/

Vil du være gratis medlem af Danmarks bedste fordelsklub?
Du får adgang til store rabatter. Læs mere.
http://brand2brand.com/s/?a7bc145e7fcc2e6cf30905b6ddb454a8

,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,øº°°ºø,

God weekend!

--
Varme hilsner
Britt Malka

...Hvis fjolserne kunne flyve, ville det være nat. -- Fréderic Dard

Tøm din mailboks!

Hver uge får jeg mails retur fra folk, hvis mailbokse er propfyldte.
Når dette er sket tre gange, afmelder jeg vedkommende.
Derfor: Husk at tømme din mailboks jævnligt. Det er i øvrigt også uhøfligt at have en
mailadresse og ikke svare folk inden for en rimelig tid.

Find tipsene på http://www.tips-og-tricks.com
Læs tidligere ugemails: http://www.mail-archive.com/[EMAIL PROTECTED]

Afmeld eventuelt Tips&Tricks i ferien: Besøg www.tips-og-tricks.com/ferie.html

Vil du afmelde ugebrevet? www.tips-og-tricks.com/afmeld.php
Vil du tilmeldes ugebrevet? http://www.tips-og-tricks.com/tilmeld.html

Ugebrevet eller dele af det må i øvrigt godt sættes på egne hjemmesider osv., men
dog vil jeg gerne have en kildeangivelse, link eller lignende sammen med teksten.

Besvar via email