Faz por PPA. Aparecerá um ícone no gnome-panel com simbolo do dropbox.

Durante a instalação a como setar o caminho dos arquivos do Dropbox

3rd Party Repository: Dropbox

*This repository is available for:*
Lucid<http://www.ubuntuupdates.org/ppa/dropbox?dist=lucid>
Maverick <http://www.ubuntuupdates.org/ppa/dropbox?dist=maverick>
Natty<http://www.ubuntuupdates.org/ppas/53#>

 *Title:* Dropbox Nautilus integration  *Description:*

Dropbox allows you to sync your files online and across your computers
automatically.
 *Daily Build:* no

Setup key with:

sudo apt-key adv --keyserver pgp.mit.edu --recv-keys 5044912E

Setup repository with:

 sudo sh -c 'echo "deb http://linux.dropbox.com/ubuntu/ natty main" >>
/etc/apt/sources.list.d/dropbox.list'

Setup package with: