Δοκίμασα το live cd του Hardy alpha 6. Πέραν από το πολύ όμορφο θέμα
και τα εντυπωσιακά 3d εφέ που ήταν ενεργοποιήμένα και πολύ όμορφα
ενσωματωμένα στο γραφικό περιβάλλον άξια λόγου είναι τα εξής:

1. Ο firefox 3 κυριολεκτικά ΠΕΤΑΕΙ! Δεν ξέρω τι έχουν κάνει τα
παλικάρια του mozilla.org, αλλά το rendering των σελίδων είναι σε
πολλές περιπτώσεις 2 φορές πιο γρήγορο. Αφού με έκανε να αναρωτιέμαι
αν είναι το laptop μου αυτό στο οποίο δουλεύω ή κάποιος μου έκανε δώρο
αναβάθμιση h/w χωρις να το καταλάβω :) ... Και όλα αυτα από το livecd
... Φανταστείτε εγκατεστημένο στον sata πως θα πηγαίνει!!!

2. Γενικά το όλο γραφικό περιβάλλον δίνει πολύ καλή αίσθηση.

3. Το brasero προβλέπω να γίνεται η αγαπημένη μου εφαρμογή για cd/dvd burning.

Κάποια σχόλια σχτικά με τα ελληνικα:

1. Στο μενού εκκίνησης πλέον είναι προ-ανοιγμένο το μενού γλώσσα (αυτό
που εμφανίζεται με F2). Έτσι μπήκα στον πειρασμό να επιλέξω από εκεί
Ελληνικά.
2. Το σύστημα εκκινησε κανονικότατα σε εξελληνισμένο γραφικό
περιβάλλον. Μπράβο σε όσους ασχολούνται με τη μετάφραση! Είναι αρκετά
πλήρης (τουλαχιστον αρκετά πιο πλήρης από ότι στο gutsy).
3. Λόγω της επιλογής ελληνικής γλώσσας από το μενού εκκίνησης (;)
φορτώθηκε αυτόματα το scim το οποίο εμφάνισε το εικονίδιο ενός
πληκτρολογίου στην περιοχή ειδιποιήσεων της πάνω μπάρας. Πατώντας πάνω
του ξεδιπλώθηκε μια λίστα επιλογών με διάφορες γλώσσες, μεταξύ των
οποίων όμως δεν υπήρχαν τα ελληνικά (υπήρχαν γλώσσες όπως κινέζικα,
βιετναμέζικα... περίεργες γλώσσες τελοσπάντων, συν των Αγγλικών)
4. Πηγαίνοντας να γράψω μια διέυθυνση στο address bar του ff3,
αντιλήφθηκα ότι το πληκτρολόγιο ήταν γυρισμένο στην ελληνική διάταξη.
Με alt-shift δεν έγινε τίποτα, ενώ παντού μπορούσα να γράψω μόνο
ελληνικα. Το πρόβλημα το έλυσα προσθέτωντας την διάταξη πλητρολογίου
για Αγγλικά ΗΠΑ (στις ενεργές διατάξεις υπήρχε μόνο η ελληνική) από
τις προτιμήσεις πληκτρολογίου και θέτωνατας το alt+shift σαν συνδυασμό
αλλαγής διάταξης (προεπιλογή ήταν το alt+alt αν θυμάμαι καλά). Νομίζω
θα έπρεπε να ζητήσουμε όταν επιλέγεται Ελληνική γλώσσα αντί το scim
που αν δεν κάνω λάθος αφορά τις γλώσσες που γράφονται από δεξια προς
τα αριστερα και δεν αφορά την Ελληνική γλώσσα, να προρυθμίζεται
Ελληνική και Αγγλική διάταξη πληκτρολογίου με εναλλαγή με alt+shift
ή/και να εκκινείται το applet "ένδειξη γλώσσας πληκτρολογίου" έτσι
ώστε να μπορεί κάποιος να αλλάζει πληκτρολόγιο. Κάνει πιστεύω πολύ
κακή εντύπωση να πας να γράψεις μια διεύθυνση στο address bar του
browser και να συνειδητοποιείς ότι μπορείς να γράψεις μόνο ελληνικούς
χαρακτήρες.

Αυτά τα λίγα για την ώρα. Όταν έχω χρόνο θα ξανακοιτάξω την alpha
(ίσως κάνω και ένα install στο virtualbox)  και θα αναφέρω περισσότερα
ατοπίματα που πιθανόν θα πέσουν στην αντίληψή μου σχετικά με τα
ελληνικα.

--
Konstantinos Togias
Dipl.-Math., M.Sc.