Εγώ πάντως όταν κάποιος με ρωτάει για το πως μπορεί να εγκαταστήσει
εφαρμογές στο Ubuntu του απαντάω συνήθως κάτι σαν το παρακάτω:

1. Πρώτα ψάχνεις στο κέντρο λογισμικού για την εφαρμογή που θέλεις. Αν
υπάρχει εκεί την εγκαθιστάς με ένα απλό κλικ. Αυτός είναι και ο πιο
ασφαλής και προτεινόμενος τρόπος, μια και οι εφαρμογές που βρίσκονται
στα αποθετήρια του κέντρου λογισμικού έχουν ελεγχθεί για την ποιότητά
τους και τη συμβατότητά τους με το ubuntu, ανεβαίνουν εκεί από τους
packagers της διανομής μας που τους εμπιστευόμαστε περισσότερο από
κάποιο άγνωστο site, και κατεβαίνοντας ελέγχονται για την ακεραιότητά
τους αυτόματα πριν εγκατασταθούν.
2. Αν δεν βρεις στο κέντρο λογισμικού αυτό που ψάχνεις, δοκίμασε το
synaptic package manager. Ισχύουν γι' αυτό όλα όσα αναφέρθηκαν και για
το κέντρο λογισμικού, με μόνη διαφορά το γεγονός ότι η αναζήτηση θα
επιστρέψει και πακέτα που μπορεί να μην έχουν ελεγχθεί πλήρως από τους
κεντρικούς packagers της διανομής όσον αφορά την ποιότητα και
συμβατότητά τους με το ubuntu.
3. Αν ακόμα δεν μπορείς να βρεις την εφαρμογή ή έκδοση που θες είναι
τώρα η στιγμή να σκεφτείς μήπως στην πραγματικότητα μπορείς να
ικανοποιηθείς με κάποια από τις αντίστοιχης λειτουργικότητας
εφαρμογές/ παλιότερες εκδόσεις που είναι διθέσιμες με τους
προηγούμενους 2 τρόπους. Αν είσαι σίγουρος ότι οι διαθέσιμες από τα
αποθετήρια εφαρμογές δεν σε καλύπτουν, προχώρα στο επόμενο βήμα
έχοντας στο νου σου ότι αυτό απαιτεί περισσότερη προσοχή από εσένα και
ίσως κάποιες τεχνικές γνώσεις. Αν νιώθεις άνετα με αυτό συνέχισε στο
4. Αν όχι, προσπάθησε να εντοπίσεις μια εναλλακτική εφαρμογή/έκδοση με
τα 1 και 2.
4. Πήγαινε στο web site της εφαρμογής που θες να εγκαταστήσεις.
Σιγουρέψουν ότι πρόκειται για το επίσημο site της εφαρμογής και όχι
κάποιο τρίτο αγνώστου ταυτότητας και αμφιβόλου εμπιστοσύνης. Έλεγξε αν
από το site δίνονται αρχεία εγκατάστασης deb για ubuntu ή για debian.
Αν ναι κατέβασε το deb που αντιστοιχεί στην έκδοση ubuntu που έχεις (ή
στην κοντινότερη αν δεν υπάρχει). Αφού κατέβει κάνε διπλό κλικ στο
εικονίδιο του deb αρχείου και ακολούθησε τις οδηγίες για την
εγκατάστασή της.
5. Αν δεν βρίσκεις deb αρχείο στην επίσημη σελίδα της εφαρμογής, κάνε
μια αναζήτηση σε καλά γνωστές και σχετικά έμπιστες υπηρεσίες όπως η
getdeb.org μήπως υπάρχει εκεί deb πακέτο της εφαρμογής. Αν υπάρχει και
είσαι αρκετά σίγουρος ότι εμπιστεύεσαι την υπηρεσία/τοποθεσία κατέβασέ
το και εγκατέστησέ το όπως στο 4.
6. Αν δεν μπορείς να βρεις σε καμιά καλά γνωστή και έμπιστη τοποθεσία
deb αρχείο τότε κοίτα στην επίσημη ιστοσελίδα της εφαρμογής αν
διατίθεται εκτελέσιμο αρχείο εγκατάστασης. Αν διατίθεται το
κατεβάζεις, το κάνεις εκτελέσιμο αν χρειάζεται από τις ιδιότητές του,
και το εκτελείς με διπλό κλικ.
7. Αν δεν μπορείς να βρεις σε καμιά καλά γνωστή και έμπιστη τοποθεσία
deb αρχείο ή εκτελέσιμο αρχείο εγκατάστασης, έχει έρθει για μια ακόμα
φορά η ώρα να σκεφτείς μήπως μπορείς να καλυφθείς με κάποια
εναλλακτική εφαρμογή/παλιότερη έκδοση που βρήκες με τα προηγούμενα
βήματα. Αν όχι, μπορείς να συνεχίσεις στο 8, για το οποίο όμως είναι
πολύ πιθανό να χρειαστούν εξειδικευμένες γνώσεις σχετικά με παραγωγή
εκτελέσιμου από πηγαίο κώδικα, επίλυση εξαρτήσεων και χειρισμό εντολών
τερματικού.
8. Κατέβασε από την επίσημη ιστοσελίδα της εφαρμογής την τελευταία
έκδοση σε μορφή πηγαίου κώδικα. Θα λάβεις ένα συμπιεσμένο αρχείο το
οποίο πρέπει να αποσυμπιέσεις και να διαβάσεις τα αρχεία README και/ή
INSTALL για αναλυτικές οδηγίες εγκατάστασης. Ακολούθα τις οδηγίες.
Συνήθως η διαδοχική εκτέλεση των εντολών ./configure , make και sudo
make install θα κάνουν τη δουλειά, αλλά ενδέχεται να χρειάζεται πρώτα
να εγκαταστήσεις βιβλιοθήκες, προγράμματα και πακέτα ανάπτυξης που
απαιτούνται για την παραγωγή και εγκατάσταση του εκτελέσιμου της
εφαρμογής. Δες τις οδηγίες και την έξοδο των εντολών  ./configure ,
make για πιθανές αναφορές λαθών που θα σε βοηθήσουν να καταλάβεις τι
πάει στραβά και πως μπορείς να το λύσεις. Αν απαιτείται η εγκατάσταση
άλλων προγραμμάτων ή βιβλιοθηκών ξεκίνα από το βήμα 1 του παρόντος για
την εύρεση και εγκατάσταση κάθε μιας από αυτές.
9. Αν θες τον πιο τελευταίο κώδικα που υπάρχει για την εφαρμογή σου, ή
δεν δίνεται η τελευταία σταθερή έκδοση σε μορφή συμπιεσμένου αρχείου
κώδικα μπορείς σε αρκετά προγράμματα να κατεβάσεις τον τελευταίο
κώδικα από τα αποθετήρια ανάπτυξης της εφαρμογής με ένα πρόγραμμα σαν
τα svn, cvs, git, mercurial, bazaar. Ακολούθα τις οδηγίες που
αναφέρονται στην ιστοσελίδα της εφαρμογής για λήψη του πηγαίου κώδικα
από το αποθετήριο ανάπτυξης και στη συνέχεια ακολούθα τις οδηγίες του
βήματος 8 για να παράγεις την εκτελέσιμη μορφή. Με αυτό τον τρόπο θα
εγκαταστήσεις την τελευταία υπο ανάπτυξη έκδοση της εφαρμογής που
βέβαια δεν είναι ολοκληρωμένη ούτε δοκιμασμένη.

Είναι λίγο μακρύ, αλλά νομίζω ότι είναι αρκετά δύσκολο να αποδοθεί σε
κάποιον αρχάριο μια πλήρης, σαφής και συνεπής εικόνα του θέματος με
λιγότερα λόγια (και πάλι μπορεί να έχω παραλείψει κάτι ή να αναφέρω
κάποια ανακρίβεια). Όταν έχεις ελευθερία και πληθώρα επιλογών
αναπόφευκτα πρέπει να σηκώσεις και το βάρος της γνώσης που απαιτείται
για να χρησιμοποιείς αυτές τις επιλογές σωστά και με ασφάλεια (ή
διαφορετικά να περιοριστείς στις 1-2 γενικά πιο ασφαλείς και
αυτοματοποιημένες επιλογές και να χρησιμοποιείς μόνο αυτές για να
έχεις το κεφάλι σου όσο πιο ήσυχο γίνεται).

2010/3/29 Kostas Papadimas <p...@gmx.net>:
> Στις 29-03-2010, ημέρα Δευ, και ώρα 16:56 +0300, ο/η Tsabolov Sergey
> έγραψε:

> Σεργκεί , δεν νομίζω να διαφωνούμε σε κάτι. Άλλα, αλλο πράγμα είναι να
> βοηθάμε τους χρήστες στα πρώτα τους βήματα  (που λογικό είναι να τους
> παραπέμπουμε στο πιο εύκολο τρόπο εγκατάστασης) και άλλο είναι λέμε και
> να διαδίδουμε  ότι στο "linux δεν υπάρχει η λογική του κατεβάζω και
> εγκαθιστώ αλλά μόνο όσο μου δίνει η διανομή μου" (που είναι πέρα για
> πέρα λάθος)

Konstantinos Togias
Dipl.-Math., M.Sc.
Hellenic Open University
and Research Academic Computer Technology Institute

Ubuntu-gr LoCo team member