--- Στις Τρίτ., 21/06/11, ο/η Simos Xenitellis <simos.li...@googlemail.com>
έγραψε:

Από: Simos Xenitellis <simos.li...@googlemail.com>
Θέμα: Re: Αναντιστοιχεία χρωμάτων σε εκτυπωτή HP845c
Προς: "Kostas Oikonomou" <kikono...@yahoo.gr>
Κοιν.: "Λίστα Ubuntu" <ubuntu-gr@lists.ubuntu.com>
Ημερομηνία: Τρίτη, 21 Ιούνιος 2011, 21:41

Από: Simos Xenitellis <simos.li...@googlemail.com>

Θέμα: Re: Αναντιστοιχεία χρωμάτων σε εκτυπωτή HP845c

Προς: "Kostas Oikonomou" <kikono...@yahoo.gr>
Κοιν.: "Λίστα Ubuntu" <ubuntu-gr@lists.ubuntu.com>

Ημερομηνία: Τρίτη, 21 Ιούνιος 2011, 19:22

2011/6/21 Kostas Oikonomou <kikono...@yahoo.gr>:
> Αγαπητοί φίλοι,

> Μετά την αναβάθμιση που έκανα στο Ubuntu
 11.04 από 10.10, το σύστημα μου δεν έβλεπε τον εκτυπωτή HP 1005 (έχω δυο
εκτυπωτές, τον HP 1005 και τον HP845c). Στις 18/5/2011 ζήτησα βοήθεια από το
forum με τίτλο: Μη λειτουργία του HP laserJet P1005 στο Ubuntu 11,04. Τότε μου
προτάθηκε η εγκατάσταση του HPlip με την εντολή «sudo aptitude install
hplip-gui», πράγμα που έκανα. Έκτοτε ο εκτυπωτής δούλευε χωρίς να έχει καλή
«απόδοση» στο χρώμα. Σε κάποια φάση νόμισα ότι είχε αδειάσει κάποιο μελάνι και
άλλαξα το έγχρωμο. Τώρα ήθελα να εκτυπώσω κάποιες φωτογραφίες. Τα αποτελέσματα
ήταν απαίσια.

>  Αναγκάστηκα να γυρίσω στα Vista για
 να κάνω τις εκτυπώσεις.

> Στη συνέχεια προσπάθησα να διερευνήσω τι φταίει. Θα σας πω τι έκανα. Έφτιαξα
> ένα σχέδιο με τετράγωνα δίνοντας χρώματα κόκκινο, πράσινο, μπλε μέσα από το
> RBG δίνοντας κάθε φορά τιμή 255 σε κάθε χρώμα και μηδενίζοντας τα υπόλοιπα.
> Μετά άλλαξα τα χρώματα σε σύστημα CMYK και έδωσα αντίστοιχα τις τιμές 100%
> για κάθε χρώμα και μηδενίζοντας τις υπόλοιπες τιμές για τα άλλα χρώματα. Τον
> όλο σχεδιασμό τον έκανα σε LibreDraw. Δοκίμασα να το σχεδιάσω και σε GIMP
> αλλά δεν τα κατάφερα (δεν ξέρω καλά να το χρησιμοποιώ). Έκανα
 εκτύπωση με το LibreDraw αλλά το
>  κόκκινο μου εκτυπωνότανε κεραμιδί και το πράσινο λαχανί. Τα άλλα χρώματα
> CMYK τα πετύχαινε (σε σχέση με το πως φαινόταν στην οθόνη). Έσωσα το αρχείο
> σε bmp και το άνοιξα από το GIMP και έδωσα εκτύπωση με τα ίδια αποτελέσματα
> (σκέφτηκα μήπως έφταιγε το LibreDraw).

> Μου φαίνεται ότι το HPlip έχει λάθος ρύθμιση για τον εκτυπωτή μου, που τον
> βλέπει βέβαια σαν HP845c. Το μελάνι που παίρνει είναι τρίχρωμο (γαλάζιο,
> κόκκινο και κίτρινο) και ένα άλλο μαύρο.

Κάτι που παρατήρησα σε Ubuntu 11.04 (νέα εγκατάσταση)
 είναι ότι
προσθέτει αυτόματα τον εκτυπωτή, αμέσως μόλις τον συνδέσεις πρώτη
φορά.
Και μπορείς να εκτυπώσεις άμεσα.

Αυτό που μπορείς να δοκιμάσεις είναι να εκκινήσεις τον υπολογιστή σου
από ένα LiveUSB με το Ubuntu 11.04 και να δοκιμάσεις να εκτυπώσεις

κάτι από εκεί.
Έτσι θα διαπιστώσεις αν υπήρξε πρόβλημα που προέρχεται από την αναβάθμιση.

Κάτι που θα μπορούσες να κάνεις στο αναβαθμισμένο Ubuntu ήταν να
αφαιρέσεις τους εκτυπωτές που είχε βρει και να αφήσεις το σύστημα να

εγκαταστήσει αυτόματα, κατά τη σύνδεση του
 καλωδίου.

Το άλλο ζήτημα που μπορώ να φανταστώ είναι ότι είχει ενεργοποιηθεί (ή
πρέπει να ενεργοποιηθεί) ο Διαχειριστής χρωμάτων του GNOME (GNOME
Color Manager).
Δες στο http://colord.hughsie.com/ για το τι κάνει.

Από το Κέντρο λογισμικού εγκαθιστάς στο "GNOME Color Manager"  ή sudo
apt-get install gnome-color-manager
και επιτρέπει να κάνεις σημαντικές αλλαγές στα χρώματα.

Σίμος

Φίλε Σίμο,

Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση και το ενδιαφέρον σου.

Ξεκίνησα τον υπολογιστή από LiveCD και είχε το ίδιο αποτέλεσμα στις
 εκτυπώσεις.

Στη συνέχεια δοκίμασα να ξεκινήσω σε περιβάλλον Gnome (μήπως φταίει το Unity).
Είχα και πάλι το ίδιο αποτέλεσμα στις εκτυπώσεις.

Με βάση τα παραπάνω έχει νόημα η απεγκατάσταση των εκτυπωτών και του HPlip;

Για να βοηθήσω καλύτερα την κατάσταση, πήγα στο synaptic και έλεγξα ότι το
gnome-color-manager δεν είναι εγκατεστημένο.

Τώρα τι κάνω; Εγκαθιστώ απλώς το gnome-color-manager και δοκιμάζω να δω τι
έγινε; Απεγκαθιστώ τους εκτυπωτές (πως ακριβώς γίνεται;); Απεγκαθιστώ το HPlip;
Αν κάνω κάτι παραπάνω από ένα από τα πιο πάνω, με τι σειρά τα
 κάνω;

Η αναζήτηση στο διαδίκτυο αναφέρει μια παρόμοια κατάσταση,
http://askubuntu.com/questions/38198/hp-laserjet-p1005-stopped-working-after-upgrade

Δες αν σε βοηθάει.

Το ζήτημα με το Color manager είναι ότι επιτρέπει να αλλάξεις τα χρώματα που θα
εμφανιστούν στον εκτυπωτή,
και πρόκειται περισσότερο για workaround (παράκαμψη του προβλήματος) παρά
μόνιμη λύση.

Πρέπει να βρεις κάποιο κατάλληλο ICC profile για να ρυθμίσεις στο
gnome-color-manager,
οπότε αν δεν ξέρεις από αυτά είναι καλό να αφήσεις μια τέτοια «λύση» για το
τέλος.

Αν γνωρίζεις ικανοποιητικά αγγλικά, μπορείς να περιγράψεις το πρόβλημα στα
φόρουμ του εξωτερικού,

1. στο http://askubuntu.com/
Εδώ είναι καλό να βγάλεις φωτογραφία μια αντιπροσωπευτική εκτύπωση, να τη
βάλεις στο www.imgur.com
και να στείλεις το σύνδεσμο για να δουν τι συμβαίνει.

2. στο http://ubuntuforums.org/
Εδώ ξανά το ίδιο. Εδώ μπορείς να αναζητήσεις. Έχει 1.3 εκ. μέλη, οπότε πρέπει
να υπάρχει τουλάχιστον ένα άτομο που να αντιμετωπίζει το ίδιο πρόβλημα.

Σίμος

Φίλε Σίμο,

Θα προσπαθήσω να κάνω μια σύνοψη στο τι γίνεται.

Υπάρχουν δυο συστήματα ελέγχου των εκτυπωτών στο Ubuntu 11.04. Το ένα είναι το
foo2zjs που είναι ας πούμε το ενδογενές σύστημα του Ubuntu. Το άλλο σύστημα
είναι το HPlip που πρέπει να είναι σύστημα της HP για να χρησιμοποιούνται οι
εκτυπωτές της σε Linux.

Αφού κοίταξα το σύνδεσμο που μου πρότεινες
(http://askubuntu.com/questions/38198/hp-laserjet-p1005-stopped-working-after-upgrade)
 και τους διάφορους συνδέσμους που είχε κατέληξα στις εξής ενέργειες:

1. Μέσω του synaptic έκανα πλήρη απεγκατάσταση του HPlip και ότι άλλο μου
φαινόταν σχετικό.
2. Διέγραψα όλους τους εκτυπωτές (HP845c & HP Laserjet P1005).
3. Έκανα επανεκκίνηση του υπολογιστή.
4. Απεγκατέστησα το foo2zjs, πράγμα που αποδείχθηκε ότι δεν χρειαζότανε  και το
ξαναεγκατέστησα.
5. Αφού είχα αποσυνδέσει τους εκτυπωτές έτρεξα την πιο κάτω εντολή: sudo dpkg
-P --force-depends foo2zjs
6. Συνέδεσα τον HP845c, τον οποίο είδε κανονικά ο υπολογιστής και εκτυπώνει
άψογα.
7. Συνέδεσα τον HP Laserjet P1005 τον οποίο θεωρητικά τον βλέπει αλλά δεν
εκτυπώνει τίποτα.

Συμπερασματικά: Το HPlip είναι απαραίτητο για να λειτουργήσει ο  HP Laserjet
P1005. Με αυτό ο
HP845c εκτυπώνει καλά ασπρόμαυρα αλλά όχι έγχρωμα. Χωρίς το HPlip αλλά με το
foo2zjs δεν λειτουργεί ο HP Laserjet P1005, αλλά ο
HP845c λειτουργεί τέλεια.

Η ιδανική λύση θα ήταν αν υπήρχε τρόπος να λειτουργεί ο HP Laserjet P1005 με το
HPlip, το οποίο όμως να μην ελέγχει τον HP845c. Ο τελευταίος ιδανικά θα πρέπει
να ελέγχεται από το foo2zjs. Απ' ότι είδα όμως αυτά τα δυο συστήματα είναι
ανταγωνιστικά και δεν μπορούν να συνυπάρξουν.

Μήπως έχετε καμιά ιδέα για το πως λύνεται το θέμα;

Φιλικά

Κώστας Οικονόμου