Para wargi sadaya,

Kapungkur kantos dipadungdengkeun peryogina pamimpin di urang
ngagaduhan watek "Jujur, Pinter, jeung Wani". Anu jujur, jigana, tos
aya, anu pinter ngalayah, kantun anu wani. DI Cina tos ngawitan aya
pamimpin anu gaduh kawani pikeun nanjeurkeun kaadilan: satiap anu
korupsi ngabahayakeun nagara disayogikeun peti mati. Memang, ajegna
kaadilan pohara merlukeunna kana sifat wani. Kukituna heunteu heran
upami Cina ngawitan jadi hiji nagara anu dipikaserab ku nagara
sejenna.

Upami dititetan, parantos seueur wacana pikeun ngaropea kahirupan
bangsa urang. Sajabi ti seueur teh, oge sarae. Anu diperyogikeun teu
aya sanes, kawani pikeun nanjeurkeun hukum jeng aturan, hukum jeung
aturan anu adil.

Upamana bae, aya heunteu pamimpin anu wani ngaragragkeun hukuman
saperti di Cina pikeun koruptor di nagara urang? Aya anu wani nyieun
kawijakan gajih pagawe negri cukup keur kahirupan dirina jeung
kulawargana jeung dina waktu anu sarua nibankeun hukuman anu
satimpal pikeun pagawe negri anu ngalanggar aturan?

Aya heunteu pamimpin anu wani ngarojong kahirupan patani? Cik atuh
patani teh subsidi lebah kaperluan aranjeunna kana gemuk. Pamimpin
anu pinter tur wani tangtu nempuh cara yen subsidi gemuk teh kudu
sagemblengna, sangkan heunteu aya manipulasi harga. Karah eta patani-
patani gede anu produkna diekspor kabagean subsidi, tong jadi
kahariwang da bisa dipegatan nalika ekspor (ku pajak ekspor).

Kitu deui, urang merlukeun pamimpin anu bisa ngaropea kabinet,
sangkan heunteu gendut teuing. Kabinet anu gendut meakeun anggaran
balanja nagara.

Urang oge merlukeun pamimpin anu bisa ngurus Bulog sangkan gawe
bareng jeung Bank anu ngaluarkeun kredit keur patani. Cik atuh, dina
mangsana panen patani teh ulah tepi ka nandangan kasusah alatan
dibebereg ku bank anu nagih kalawan harga pare kacida murahna da
geus kajiret ku tukang ijon (Bulog lain nulungan, kalah ka nyumput).

Aya heunteu pamimpin anu wani ngarobah manajemen BUMN, sangkan
pamimpin BUMN heunteu mangpang-meungpeung jeneng? jeung sangkan BUMN
anu strategis heunteu dijualan ka pamodal asing? Lain ari BUMN teh
papanjangan leungeun pamarentah enggoning nyumponan pangabutuh
penting masyarakat?

Pon kitu deui dina urusan Koperasi. Aya heunteu pamimpin anu bisa
mateakeun Koperasi sangkan ulah siga keuna kana paribasa, "hirup teu
neut, paeh teu hos"? Kumaha carana sangkan akses kana modal jeung
sumber daya Koperasi teh kahontal ku sakabeh anggota Koperasi, lain
ukur ku pangurusna bae? Bisa heunteu Pamarentah mere modal keur
saham anggota Koperasi tina hutang LN anu dibayarna ku deviden
anggota Koperasi?

Aya heunteu pamimpin Urang anu wani ngatur jeung ngaropea perkara
ngumpulkeun pajeg? Naha nya ari di padesaan mah tepi ka aya dua
jenis pajeg (pajeg bumi jeung pajeg Pancen)? Apan teu adil lain peta
kitu teh? Naha nya mindeng kajadian pajak teu nyumponan target?
Malah mindeng kajadian pikaseurieun: kasus kaleuwihan pajeg. Pohara
diperlukeunna pamimpin anu boga ketak mateakeun "korupsi" sangkan
ngahasilkeun pajeg pikeun nagara manglipet-lipet ti anu "dikorupsi"
dina urusan pajeg.

Cobi tingal itu TKI/TKW urang anu sakitu kahinana di luar nagreg.
Naha rek diingkeun bae urusan TKI/TKW dicekel ku swasta? padahal
geus kabuktian, sakabeh agen pagawe urang ka LN teh jempe nalika
para pagawe urang nandangan kasusah di LN. Na matak naon upama
Pamarentah anu terjun langsung ngurusanan hal eta, kalawan paspor
mah atuh teu kudu dikomersilkeun da ieu mah arek dibikeun ka nu
baris ngadatangkeun devisa keur nagara. Aya anu wani?

Sakeudeung deui patani urang bakal panen cengkeh. Aya heunteu
pamimpin anu wani ngatur sangkan harga cengkeh balik deui siga
baheula, piuntungeun keur anu melakna. Ulah siga ayeuna, ukur
nguntungkeun keur anu boga pabrik roko.

Aya heunteu pamimpin anu wani ngatur industri gula. Tepi ka urang
teu kudu impor gula jeung harga gula jero nagara urang murah?

Peryogi kauninga, quoata perdagangan gaplek internasional keur
Indonesia salawasna teu kacumponan. Naha teu aya Pamimpin urang anu
ningal ieu kasempetan jeung wani ngaronjatkeun kahirupan patani
sampeu jeung anu idek-liher dina industri gaplek? Lain eta teh
sumber devisa?

Ari anu nyarimpen devisa di luar nagreg hasil ekspor urang rek
diingkeun bae? Aya heunteu pamimpin urang anu wani sangkan devisa
teh baretaheun cicing di bank-bank jero nagara urang? Aya anu wani
ngopenan dimana panghalangna tepi ka para eksportir teh arembungeun
nyimpen dolarna di jero nagara urang?

Aya heunteu pamimpin anu.....loba pisan upamana ditataan. Tapi
heunteu sulit upama urang daria nataanna jeung mikirkeun carana,
kumaha sangka manajemen pamarentahan teh efektif. Anu sulit mah taya
lian...kawani pikeun prak-prakanana.

Cag heula, bayeungyang.

Baktos,
manAR

--- In [EMAIL PROTECTED], Siddik Wiradireja
<[EMAIL PROTECTED]> wrote:
> Hatur nuhun neng Nia, sae pisan tah artikel teh, sanaos di urang
moal aya Zhu dina waktos anu enggal-enggal, duka teuing jaga,
sabaraha taun, puluh, ratus taun kapayun, namung maca artikelna oge
tos tiasa (sakedik) ngirangan hanaang kana kaadilan.
> Sok ah diantos artikel sanesna
>
> Pihatur
> SSW
>
>  Nia Sri Winiarsih <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
> Punten teu disundakeun....
> Bangsa Ini Memerlukan Zhu
> Xiao Hongbo telah dihukum mati pekan lalu. Delapan orang pacarnya -
-yang dibiayai dalam kehidupan mewah-- mungkin hanya menangisi
lelaki berusia 37 tahun. Tidak ada yang bisa membantunya.
> Deputi manajer cabang Bank Konstruksi China, salah satu bank milik
negara, di Dacheng, Provinsi Sichuan, itu dihukum mati karena
korupsi. Xiao telah merugikan bank sebesar 4 juta yuan atau sekitar
Rp 3,9 miliar sejak 1998 hingga 2001. Uang itu digunakan untuk
membiayai kehidupan delapan pacarnya.
> Xiao Hongbo satu di antara lebih dari empat ribu orang di Cina
yang telah dihukum mati sejak 2001 karena terbukti melakukan
kejahatan, termasuk korupsi. Angka empat ribu itu, menurut Amnesti
Internasional (AI), jauh lebih kecil dari fakta sesungguhnya. AI
mengutuk cara-cara Cina itu, yang mereka sebut sebagai suatu yang
mengerikan.
> Tapi, bagi Perdana Menteri Zhu Rongji inilah jalan menyelamatkan
Cina dari kehancuran. Ketika dilantik menjadi perdana menteri pada
1998, Zhu dengan lantang mengatakan, ''Berikan kepada saya seratus
peti mati, sembilan puluh sembilan untuk koruptor, satu untuk saya
jika saya melakukan hal yang sama.''
> Zhu tidak main-main. Cheng Kejie, pejabat tinggi Partai Komunis
Cina, dihukum mati karena menerima suap lima juta dolar AS. Tidak
ada tawar-menawar. Permohonan banding wakil ketua Kongres Rakyat
Nasional itu ditolak pengadilan. Bahkan istrinya, Li Ping, yang
membantu suaminya meminta uang suap, dihukum penjara.
> Wakil Gubernur Provinsi Jiangxi, Hu Chang-ging, pun tak luput dari
peti mati. Hu terbukti menerima suap berupa mobil dan permata
senilai Rp 5 miliar. Ratusan bahkan mungkin ribuan peti mati telah
terisi, tidak hanya oleh para pejabat korup, tapi juga pengusaha,
bahkan wartawan.
> Selama empat bulan pada 2003 lalu, 33.761 polisi dipecat. Mereka
dipecat tidak hanya karena menerima suap, tapi juga berjudi, mabuk-
mabukan, membawa senjata di luar tugas, dan kualitas di bawah
standar. Agaknya Zhu Rongji paham betul pepatah Cina: bunuhlah
seekor ayam untuk menakuti seribu ekor kera.
> Dan, sejak ayam-ayam dibunuh, kera-kera menjadi takut, kini
pertumbuhan ekonomi Cina mencapai 9 persen per tahun dengan nilai
pendapatan domestik bruto sebesar 1.000 dolar AS. Cadangan devisa
mereka sudah mencapai 300 miliar dolar AS. Sukses Cina itu, menurut
guru besar Universitas Peking, Prof Kong Yuanzhi, karena Zhu serius
memberantas korupsi. Perang terhadap korupsi diikuti dengan
peningkatan kualitas sumber daya manusia. Zhu mengeluarkan dana
besar untuk pendidikan manajemen, mengirim ribuan siswa belajar ke
luar negeri, dan juga mengundang pakar bisnis berbicara di Cina.
> Kini, lihatlah apa yang terjadi di Indonsia. Pengangguran terus
bertambah, anak-anak gadis dari desa terpaksa menjadi pelacur di
kota, lulusan SMU menjadi pengamen, anak-anak SD yang malu tidak
dapat membayar uang sekolah, bunuh diri. Ratusan ribu orang tumpah
ke kota-kota karena di desa tidak ada harapan. Ratusan ribu orang
menjadi tenaga kerja di luar negeri, ditipu calo dan disiksa
majikannya.
> Mereka adalah korban. Koruptor menghisap hidup mereka, bertahun-
tahun tanpa ada yang menolong. Koruptor mengambil hak mereka atas
tanah, hak mereka atas air, hak mereka untuk sekolah, hak mereka
untuk berdagang, hak mereka untuk bekerja, hak mereka untuk
mendapatkan layanan, hak mereka untuk kesehatan. Apalagi hak yang
tersisa untuk orang-orang miskin itu? Pemerintah bukan penolong
orang-orang miskin, terkadang mereka juga mengambil uang dari orang-
orang miskin.
> Bangsa ini memerlukan orang seperti Zhu Rongji, bukan pesolek.
Sebab, inilah keadaan utama Indonesia: Jatuhkanlah tiga buah batu
dari pesawat udara di wilayah Indonesia, maka yakinlah satu di
antara batu itu akan mengenai kepala koruptor! (Asro Kamal Rokan)

http://us.click.yahoo.com/L5YrjA/eSIIAA/yQLSAA/0EHolB/TM