Ahoj,

Cizek Milan napsal/wrote, On 07/17/09 09:58:
> často se mi po restartu jednoho serveru stane, že už nenajede, zakousne se na
hlášce "Trying mount root from..."

po radnem restartu ? To rozhodne naznacuje vaznou, pravdepodobne hardwarovou, zavadu.

Ano. Nicmene to muze byt take tim, ze se mi to doposud nepodarilo fscknout tak,
aby to zadne chyby nevykazovalo. (?)

NO WRITE napovida, ze disk je namountovan. Pak je ale vypovidaci hodnota dalsich hlasek sporna, protoze namountovany disk muze byt zdanlive nekonzistentni.

Toto je vypis delany ted ze systemu na dalku. Samozrejme z toho LiveCD tam NO
WRITE neni.

Kazdopadne - nenapravitelna chyba disku muze byt jednorazove vznikla chyba v metadatech, kteru fsck nedokaze odhalit a/nebo spravne opravit (tim myslim i ty behy, kdy tvrdi, ze je uz vsechno v poradku) - pak vec vyresi dump-newfs-restore. Nebo to je nejednorazova zalezitost.

Osobne bych vsazel na druhou moznost. Pak je to chyba pameti, radice, samotneho disku nebo prehrivani nektereho z nich.

i -t long ?

Vyzkousim, zatim jsem delal jen short. Diky.

Milan