Zdar

Omezení ARP zivota: sysctl net.link.ether.inet.max_age
já v domácí síti používám 60s místo defaultních (tuším) 2700, nemyslím si že by to mělo přinést nějakou komplikaci

To že se jedná o různé výrobce neznamená že nemají shodný firmware.

obávám se že ze síťového pohledu je rozjíždění více subnetů v rámci jedné VLAN čuňárna

Pokud disponujete switchem CISCO, pak předpokládám že by klienty stačilo oddělit konfiguračně na tomto switchi pomocí VLAN do skupin (na základě adres subnetů) a pak spoj na router řešit jako TRUNKový spoj všech VLAN

To nic nemění na tom že routříky by ten provoz měly zahodit, maximálně dát ICMP redirect a ne poslat packet zpět.

S pozdravem Mila