On 21.3.2018 13:00, Marek Soudny wrote:
2x fbsd 11.1 server (vmware) jako loadbalancery master-standby (haproxy a relayd). Predani TCP stavu pri failoveru resi pfsync, CARP je nastaven, aby se predavaly vsechny interface najednou (sysctl net.inet.carp.preempt=1). Master ma advskew 0, standby 100.

Manualni failover funguje dobre, pomoci "sysctl net.inet.carp.demotion=240" dojte k okamzitemu presunuti vsech CARP interfacu na standby server.

"Problem" nastava v okamziku, kdy ma dojit k failoveru "nemanualnimu", tedy napriklad pri rebootu:

Master zastavi servicy (haproxy, relayd a ostatni), coz vede k nedostupnosti farem na loadbalanceru, k presunu interfacu na standby dojde az kdyz master "vypne sit".

No, CARP zas tak duverne neznam, takze nevim, jestli sam v dobe neobsahuje nejake vestavene "nativni" reseni tohohle problemu, ale na "alespon nejake reseni" ho vlastne znat nepotrebuju.

Potrebujes si do rc.d vyrobit script, ktery je pri startu pozdejsi nez scripty, ktere startuji haproxy, relayd a ostatni (tzn. je v nem vyznaceno, ze na tehle scriptech zavisi). Pro shutdownu se scripty provadeji v opacnem poradi, takze "stop" akce tohoto scriptu se provede driv, nez "stop" tech daemonu.

cela situace se mi "zopakuje", pri startu masteru:

Nabehne sit (sitove interfacy) a master si prebere CARP interfacy,

Nevim, jestli lze automatickemu prevzeti zabranit. Pokud ano, tak je to uloha pro tentyz script, tentokrat ale pro akci "start" - jak uz jsem napsal, script na hald a dalsich zavisi, takze se spousti az po nich - a pokud teprve on iniciuje prevzeti CARP interface, je dokazano co bylo dokazati.

Koukal jsem, ze pri vypnuti masteru je asi resenim /etc/shutdown.local?

A nebo tak. Ale ten neresi start a ten tak budes ho muset resit zvlast a navic lze v ramci rc.d preci jen jemneji resit poradi a pripadne parametry.

A hlavne jak na zpozdene prevzeti CARP interfacu pri startu

Jak jsem psal, CARP az tak neznam. Jestli dokazes zaridit aby to pri startu automaticky neprebiral vubec, tak ja uz umim vyresit ten zbytek ;-)

Dan