> Nevim o tom, ze by mira oddelenosti jailu byla az tak jemne konfigurovatelna.

U jailů je možné nastavit několik allow.* omezení. Vím, že to tam není, ale
psal jsem to pro případ, že něco přehlížím.
Jinak kdyby ten výběr odchozího portu dělala nějaká rutina “níž v kernelu”, tak
by mohla ten port vybrat volný. Protože pak to beztak selže někde “níž v
kernelu”. Ale chápu, že když se to tak nemá používat, tak je to jedno.

> Vnucuje se ale otazka - proc tam ten jail mas ? Ale nechci zadnou obecnou
> odpoved "aby byly veci oddelene", protoze prave diskutujeme zruseni casti
> toho oddeleni.
>
> Zajima me jakym konkretni rizika se  pouzitim jailu pokousis omezit. Mohlo by
> se uakzat, ze stejneho nebo podobneho vysledku lze dosahnout nejak jinak, bez
> pouziti jailu. Treba chrootem ...

Můj důvod je (bohužel právě) oddělení služeb a jednodušší správa.

Chroot by pro některé služby byla možnost, ale kompletní systém/jail mi přijde
jednodušší na správu a navíc chroot je pro jednu službu, ale často mám v jailu
víc (souvisejících) služeb.

Za jednu z výhod jailů považuji právě to oddělení. Když například aktualizuji
balíčky a něco se pokazí, tak to odnese jenom ten jeden jail.

> Jestli jedinna to nevim, ale je to existujici funkcni cesta. Otazka je, v cem
> ti nevyhovuje natolik, ze venujes cas hledani nejake jine.

Jestli je správné použití jailů takové, že každý jail má mít svojí vyhrazenou
IP adresu a jsem jediný, kdo to používá se sdílenou IP adresou, tak nemám
problém to předělat na privátní IP adresy a NAT.

Já si právě pamatuju (možná špatně), že když jsem s jaily začínal, tak se
nabízely dvě možnosti - sdílená IP adresa nebo oddělená. A mně sdílená IP
adresa nevadila a přišlo mi to jednodušší v tom, že tam není navíc další
(stavová) vrstva s NATem. Navíc s ipfw je potřeba běžet natd a s pf (kde je to
jednodušší) moc nekamarádím.

Majo