Hallo Anton,

Op 21-09-12 10:49, Anton Doove schreef:
> *Beste Paul.* Nu net probeerde ik het weer en kreeg de melding dat mijn
> *Java defect *bleek te zijn,

Aha.

> dus ik dien een nieuwe op te halen,wat nog
> niet rechtstreeks kan vanuit L O.

Nee, inderdaad. Eerder werd Java meegeleverd, maar dat mag sinds enige
tijd niet meer van Oracle. (Oracle heeft Java gekocht van Sun)

>   Van L O heb ik overigens wel versie 3.5.6.2,waarvan ik aanneem dat dit
> de nieuwste is,

Het is de nieuwste uit de 3.5 serie.

De nieuwste is versie 3.6.1 als ik me niet vergis, maar die kan nog wat
minder stabiel zijn.

> maar een defecte Java is natuurlijk niet bruikbaar en zal
> ik verwijderen.

Inderdaad verstandig de verkeerde te verwijderen en dan te rebooten.

>   Ik haal dan wel een nieuwe op en bij dit pad "extra | opties |
> LibreOffice | java" ? wat jij noemde kreeg ik het scherm wat ik nu
> meelever als bijlage. Dat is een screen.

Ik heb geen screenshot gezien, misschien ondersteund deze mailinglijst
geen bijlages.

Ga na het installeren van Java naar "extra | opties | LibreOffice |
java" en controleer het dan daar.

>   Op die bijlage zie je dan wat ik aantrof. Mogelijk weet jij dan wel
> wat ik het beste kan doen en op welke wijze. Ik dank je alvast voor je
> reacties en ik groet je vriendelijk.

Hier staat ook een "offline" versie van Java, wellicht doet die het
beter: http://www.java.com/nl/download/manual.jsp

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

http://www.vandervlis.nl