Rijnsburg, zaterdag 1 juni 2013

Geachte "LibreOffice" gebruikers,

Ik ben bezig een boekwerkje te maken waar ik op de pagina een tweetal
kolommen heb. Tot zover niets vreemds.
Nu is de wens om het tekst gebied van de kolom een kleur-(verloop) te
geven. Alleen het tekst deel van de kolom moet dus gevuld worden met
het kleur verloop, niet de witruimte tussen de kolommen.

Ik kan natuurlijk in een grafischprogramma een achtergrond afbeelding
voor de pagina maken, maar los dit liever op in Writer.

Ik weet wel dat kleur verlopen mogelijk zijn in Calc maar in Writer
heb ik deze voor een kolom achtergrond zoals omschreven nog niet
gevonden.

Wie weet hiervoor een oplossing?

Met vriendelijke groeten,

Piet Jan Koeleman.