spidey-westland,

Op vrijdag 22 november 2013, om 11:23 uur, schreef u met als onderwerp
"[nl-users] een document omzetten als boekje om te printen".

> Ik heb een tekst document ontvangen om er een boekje van te maken.

> Het is document is 6 pagina's groot. Ik heb een eenvoudige A4 printer.

> Hoe gaat dat in LibreOffice?

> Nog nooit uitgevoerd!

> Wie heeft voor mij de tips
Wanneer u een A4 printer heeft neem ik aan dat u het formaat van het
boekje in A5 gaat printen (2 pagina's A5 naast elkaar zijn 1 pagina
A4).

Om te beginnen maakt u het gehele document op het formaat A5 in de
staande versie (portret). Dan eventuele kop- en voetteksten instellen
en indien gewenst het blad onderverdelen in kolommen.

Bij het uiteijndelijk afdrukken kiezen voor de optie om 2 pagina's op
1 blad papier af te drukken.

Een voorbeeld van een document dat ik maak met LibreOffice kunt u hier
downloaden
<http://www.alpenverein.at/lienz/downloads/jahresbericht/jahresbericht_2012.pdf>

Wanneer er nog vragen zijn horen we het graag.

Met vriendelijke groeten,

Piet Jan Koeleman.

--
Elektrotechniek, een vak met spanning.