Dag Nico,

>Is het in  LibreOffice Writer mogelijk een illustratie en een bijschrift (in
>een tekstframe) te koppelen tot één object? Invoegen van een bijschrift wil ik
>niet, dat beperkt de opmaakmogelijkheden.
>Groeperen lukt me niet, dat lijkt in Writer niet te werken. Of misschien moet
>ik van illustratie en bijschriften eerst objecten maken? Hoe dan?
>Hulp is zeer welkom, ik ben dit al dagen aan het proberen :-(

Als ik in Writer een afbeelding selecteer, via de rechtermuisknop kies voor
bijschrift... en daar een bijschrift invul, ontstaat er een frame met daarin
afbeelding plus bijschrift, met de afbeelding in een eigen frame.
Je kunt nu kiezen tussen de afbeelding alleen selecteren of afbeelding plus
bijschrift selecteren.
Is dit wat je bedoelt?

Winfried