Beste Paul,

Ik heb je probleem even onderzocht en heb een simpele oplossing voor je:

De oplosser heeft linksonder een knop [Opties...]
Als je er op drukt, opent een venster.
Hoogstwaarschijnlijk staat bij jou [Oplosser type] op 'DEPS Evolutionary
Algorithm'
Verander die in 'LibreOffice Lineaire oplosser'
Bij instellingen kan je dan ook een vinkje zetten bij 'beschouw variabelen als
niet-negatief', dat scheelt je in het invullen van de beperkende voorwaarden.

Nu werkt de oplosser gewoon goed.

Ik vermoed dat vanaf versie 4.3 het DEPS en het SCO algoritme worden vervangen
door een ander LibreOffice algoritme en dat je probleem dan niet meer kan
optreden. Het DEPS en het SCO algoritme zijn niet geschikt voor het oplossen
van jouw specifieke (lineaire) vraagstuk.

Een bug melding aanmaken lijkt me dus niet nodig.

Winfried