Beste Timen

Op 1 juni 2014 08:46 schreef Timen Bousema <ti...@bousema.eu>:

> LS,
> Inmiddels wel de subscription ontvangen.
> Nogmaals nu de vragen:
> 1. hoe je een sneltoets definieert voor invoegen van een gekozen speciaal
> teken.
> Ik neem aan dat libre dat ook kan en ik er dus over heen kijk...

Via de volgende link kun je de handleiding "sneltoetsen voor het
toetsenbord" vinden. Daar staat waarschijnlijk het antwoord op je vraag in;
 https://nl.libreoffice.org/ondersteuning/documentatie/

2. waar is de knop die in word "borders" heet? voor lijnen en kaders....

Voor lijnen en kaders kies je uit de menubalk voor opmaak en dan voor het
item dat je wilt opmaken. In Writer bijvoorbeeld 'Teken' of 'Alinea' en in
Calc bijvoorbeeld "Cel". In het dialoogvenster dat je krijgt, vind je een
tabpagina 'randen'. Daar kun je lijnen en kaders instellen.

Ik hoop dat dit je vraag voldoende beantwoord.
Succes, Kees