> Je moet eerst zorgen dat het goed wordt opgeslagen: als numerieke waarde,
> niet als tekst.

Ter informatie (voor wie het niet wist):
datum/tijd in Calc en Excel wordt opgeslagen als getal,
het gehele deel is de datum, het deel achter de komma is de tijd.

vandaag is 42348
vandaag 12:00 uur is 42348,5
gisteren 6:00 uur is 42347,25
gisteren 6:30 uur is 42347,270833333

De weergave van datum/tijd kan je zelf bepalen (er is natuurlijk wel een
standaard weergave).

Bij importeren van bijv. een csv-bestand kan je aangeven dat een kolom
datum/tijd bevat, zodat de conversie naar getal gelijk en goed gebeurt.

Ik hoop dat dit iets helpt om de materie te snappen.

Winfried