Beste ...,

Ik heb in LO

Versie: 5.0.5.2
Build ID: 1:5.0.5~rc2-0ubuntu1~trusty1
Locale: nl-NL (nl_NL.UTF-8)

in Base een tabel gemaakt ( Tabel maken in ontwerpweergave ) en een veld ID
genoemd, geheel getal [INTEGER], autowaarde "Ja".
Van dit veld heb ik de primary key gemaakt.
Zodra in in de ontwerpmodus deze tabel opsla wijzigt de autowaarde vanzelf
in "Nee".
Hierna kan ik dit veld niet meer bewerken.
Geen enkel veld overigens.

Het formulier wat op deze tabel gebaseerd is is niet te gebruiken, want
zodra ik het ingevuld heb en op wil slaan krijg is de foutmelding:
Attempt to insert null into a non-nullable column: column: ID
Logisch want ID staat niet op autowaarde "Ja".

Ik kan dat veld echter niet wijzigen.

Wat doe ik verkeerd ?

Bij voorbaat dank voor het meedenken.

Groeten,