Beste Aleidus

Ik heb niet gelijk op al je vragen antwoord, want een aantal antwoorden
zijn mogelijk, afhankelijk van hoe je het werkblad inricht.

1. Als een lid van het hoofdblad (=1) een lid verwijder hoe wordt dan de de
2, 3 en 4 automatisch updaten.

Ik zou alle brongegevens in een aparte tabbladen zetten.
Dan kun je op de 'verzameltab' de gegevens die je daar nodig hebt met een
=-verwijzing er op zetten. Bijvoorbeeld; als je de gegevens van het A2 van
tabblad 2 op A2 van tabblad 1 wilt hebben zet je in A1 van tabblad 1,
=Blad2.A2. Daarna kun  je met Vert.Zoeken gegevens erbij zoeken.
Bijvoorbeeld =VERT.ZOEKEN(A2;Blad3.A1:B10;2;0) zoekt gegevens in tabblad 3
waar de inhoud van A1 (van blad1) in kolom 1 voorkomt en zet dan de
gegevens van kolom 2 in het veld waar deze verticaal zoeken functie staat
(bijvoorbeeld kolom 2 van blad 1).

Ik weet niet of dit is wat je bedoelt en of je hier iets mee kan, maar
anders moet je je wens verder detailleren en met voorbeelden duidelijk
maken.

2. Bij blanco velden heb ik telen “0” staan hoe kan ik die uitschakelen

Ga naar Extra > Opties > LibreOffice Calc > Weergave en zet de optie Nul
waarden uit.

3. hoe kan ik de blanco velden ( geen email) bij exporteren naar CSV
bestand

Weet ik niet zeker, maar volgens mij laat csv lege velden gewoon weg. Of
anders kun je de lege velden (rijen) eerst met Autofiter er uit filteren
voor het exporteren naar csv.

Misschien hebben anderen (betere) voorstellen, want het kan natuurlijk op
verschillende manieren opgelost worden.

Succes, Kees