Nu heb ik eens zitten testen...
- Ik neem LibreOffice 6.0.1 - 8 feb. 2018 - deb x86-64, uit de officiele
libreoffice ppa voor ubuntu-achtige systemen. De download van de site zou 204
mb zijn.
- Daarnaast download ik 3.6.7.2 - 10 juli 2013 - deb x86-64, van de site. De
download is 171 mb.

Het opstarten van het programma is heel veel trager geworden. Een enorm
verschil. Maar als ik een bestand open komt het pas echt! De oude versie doet
alles in één klap. Terwijl ik in 6.0.1. echt aardig moet wachten. Het laden van
een document ging in 2013 minstens tien keer zo snel. Zo'n verschil is het. Het
is natuurlijk heel geleidelijk gegaan, dus ik had er nooit bij stilgestaan.
Maar het verschil is enorm.
Jammer hoor.