Op 21 april 2018 om 10:31 schreef Hubertus <hubertus.verdo...@telenet.be>:

> Dankjewel Kees,Dat werkt, maar: die opmaak komt terecht onder de categorie
>       "valuta", wat zeer onlogisch is (om het achteraf terug te vinden).

Je moet eerst op de categorie Gebruikergedefinieerd klikken en dan de
nieuwe opmaak maken om de nieuwe opmaak daar op te slaan.

> Bovendien blijft die opmaak niet beschikbaar voor nieuwe
>       werkbladen.(het is de bedoeling dat ik nadien met de ingevoerde
> afstanden kan
>       rekenen)

Oei dat is jammer. Dat wist ik ook niet. Wellicht kun je na het maken van
de nieuwe opmaak het lege document als sjabloon opslaan en dan dit sjabloon
als standaard instellen, maar ik weet niet zeker of de opmaak er dan wel in
zit. Dit zou je even uit moeten proberen.

=Extra vraagje:liefst zou ik, zoals de categorie "valuta", graag een
> categorie
>       "afstanden" toevoegen, met daaronder de diverse (metrische)
>       afstanden: meter, centimeter, enz.ik wil dat graag niet in één maar
> in alle (toekomstig aan te
>       maken) werkbladen ter beschikking hebben.

Volgens mij kan dit niet. Je kunt ze het beste opslaan onder
Gebruikergedefinieerd.