Hej!

LibreOffice har alla de funktioner du efterfrågar. Spåra ändringar finns
under Redigera -> Ändringar, kommentarer under Infoga -> Kommentarer och
sortera alfabetiskt under Verktyg -> Sortera... (om jag förstått vad du är
ute efter rätt)

Sedan fungerar allt inte likadant som i MS Office och LO kan ibland vara
mycket annorlunda, särskilt om man är en avancerad användare som vant sig
att göra på ett visst sätt...