Varför öppnas tidigare sparade dokument i Skrivskyddat läge och låsta för redigering. Jag använder inte skrivskydd i något dokument? Gäller dokument i såväl MS Office som LibreOffice format och för Writer, Calc och Impress men inte Draw. En dialogruta med följande text visas:

/Dokumentfil '/doknamn/' är låst för redigering av dig på ett annat system sedan // //Öppna dokumentet skrivskyddat eller ignorera egen fillåsning och öppna dokumentet./

Jag kan förvisso öppna och redigera men måste då spara med annat namn. Använder Windows 10 och x64 processor.

Rolf Gårdmo

---
Detta e-postmeddelande har sökts igenom efter virus med antivirusprogram från
Avast.