Hoppsan, ser att jag råkade skriva privat istället för till gruppen, det
var inte tanken, men det blir så ibland när man använder Gmail och glömmer
att välja ”Svara alla”…

Den tors 15 apr. 2021 kl 08:31 skrev Erik Österlund <elgon...@gmail.com>:

> Återställ Windows till före den senaste uppdateringen om det går.
> Microsoft kanske inte vill ha nån konkurrent till office.:)
> /Erik

Det är nästan lite väl magstarkt i så fall, även för att vara Microsoft… 😁

Kan tillägga att jag har både Windows 10 och LibreOffice på jobbet (dock ej
senaste utan 6.4 eller liknande) och nyligen gjordes en stor uppdatering av
Windows utan att jag fick problem med LibreOffice, så det gör det ju inte
enklare att lista ut vad det är frågan om i detta fallet.

Men jag blir inte klok på själv frågeställningen heller.
Vad är det för konto som felmeddelandet syftar på? Som sagt behövs inget
konto över huvud taget för att installera eller använda LibreOffice. Det
står också ”det angivna användarkontot”. Angivet när var och hur? Av
användaren vid installation? I så fall, varför? Det ska inte behövas, och
om det är det egna kontot för att kunna logga in i systemet och godkänna
installationer och andra systemförändringar, så SKA det ju finnas, annars
går det ju inte… Antar att man måste vara på plats när det händer för att
förstå vad problemet egentligen är.

Vänliga hälsningar

Johnny Rosenberg