Guten Tag an alle,

Seit einigen Tagen findet sich in unserem Wiki die Seite
http://members.wikimedia.ch/Wissenschaftliche_Politikstipendien

Ich habe mir heute die Zeit genommen diese Seite durchzulesen.
Aus meiner Sicht stimmt dieses Projekt nicht zu unseren Zielen (vergleiche Statuten: Ziele und Aufgaben <http://www.wikimedia.ch/Bylaws/de#Art._2_Ziele_und_Aufgaben>) passt und folglich Werbung darstellt und damit meiner Meinung nach der Ersteller informiert und der Inhalt gelöscht werden sollte.

Da ich dazu nicht die erforderlichen Rechte im Wiki habe, keine offiziellen Befugnisse im Verein habe und auch allgemein zuerst noch andere Meinungen hören mochte, leite ich es hier mit an unseren internen EMail Verteiler.

Mit freundlichen Grüssen,
Michael Frey

P.S. Die EMail ging ursprünglich an [EMAIL PROTECTED], mir war aber nicht bewusst das ich auf jener Liste kein sende Recht habe.

Dear all,

Since some days we have following page on our wiki:
http://members.wikimedia.ch/Wissenschaftliche_Politikstipendien

Today I took a look on that page.
/A short summary for people that can't read german (or french see http://www.politikstipendien.ch/f/index.html): The Idea is to give young scientist (30 ... 40 years old) the chance to work 1 year in the parlament of switzerland to collect exprinces to use them in science./

I think, that this project doesn't follow our Idea (see Bylaws: Statement of purpose <http://www.wikimedia.ch/Bylaws/#.C2.A7_2_Statement_of_purpose>). Following this page is just commercial and so I think that the creator need to be informed and the page need to be deleted.

Because I don't have the technical permission to delete pages, no official authority in our Foundation and I'd like to her what other people think, I send that Issue to our internal mailing list.

Regards,
Michael Frey

P.S. I sent that EMail first to [EMAIL PROTECTED], but I didn't realize that I don't have the permission to send on that list.