Vi har väl dessutom ingen möjlighet att välja och vraka mellan vilka
som kommer till Wikipedia. De som dyker upp gör det oftast på eget
initiativ, vilket väl Anders experiment är en bra illustration på.
Dessutom tycker jag att det finns betydligt bättre saker för Wikimedia
Sverige att syssla med än att försöka få folk till Wikipedia.
Wikipedia klara sig själv. Däremot finns det andra projekt som kan
behöva en hjälpande hand. Där vill jag särskillt nämna svenska
Wikinews som tycks helt avsomnad. Vad kan vi göra där?

Om vi skall ragga skribenter (eller på andra sätt pusha för projekt)
bör vi inrikta dessa insattser mycket mer mot projekt som hittills
haft svårt att klara sig på egen hand. Det är viktigt att Wikimedia
Sverige inte blir liktydigt med svenskspråkiga Wikipedia. Dels för att
det inte får bli så att wikipedianer blir avogt inställda mot
Wikimedia Sverige genom att man uppfattar att föreningen "klampar in"
och "tar över" och dels för att Wikipedia redan idag har så mycket
mankraft att vi egentligen inte tillför särskillt mycket på den
fronten.

/Micke