Den 28 sept beställde jag boken på Vulkan, idag låg den i lådan, 16
dagar efter, och jag har nu läst den för första gången.

Jag ser boken som mycket vältäckande av ämnet och att Du, Lennart har en
mycket god och lättläst språkstil.

 Jag ser  boken som en täckande och mycket önskvärd introduktion till
Wikipedia mm och att den fyller ett stort behov för oss som förening för
att för omvärlden berätta om projekten.

Jag tycker bokens innehåll är av ojämn kvalitet. Historikavsnittet är
excellent, medan tex inledningsdelen har lite för mcket tveksamma
påståenden och lite för Lenanrtspecifikt språk (vilket samtidigt är
charmigt) Jag är också osäker om balansen mellan de olika avsnitten är
optimal. Jag tycker också priset är för högt för att kunna fungera som
allaemansbok för alla wikiepdianer.

Så medan jag tycker denna boken är otroligt bra och tror at det är rätt
med detta upplägg just nu, så undrar jag om det inte skulle gå att tänka
sig en andra utgåva, lite mindre och i stort bestå av utdrag ur denna.

På mitt skrivbord har jag boken Egen hemsida en bok på 250 sidor(dåligtg
papperskvalitet)   i format mindre än A5 som kostar 120 kronor, som är
min lila bibel för webbfnuleri, jag undrar om inte en liknande för
wikpedia arbete kunde skapas. Dvs genom att ta ut cirka hälften ur din
bok, harmonisera språkstilen, skärpa upp layout (både per sida och
bokens kapitel) och då få fram en bibel som vi i föreningen än mer kunde
fullt ut promota - alla nya medlemmar för en gratis, alla på wikidpeia
Academy får en etc

 Anders.

.