E-post som skickas till adresser @wikimedia.se fungerar inte idag.
Jag vet att det fungerade i förra veckan och nu när jag har
påtalat problemet så har det åtgärdats vid källan i San Francisco,
men det dröjer ännu några timmar (eller några dagar?) innan det
kan börja fungera igen.

    (Det handlar om en DNS-ompekning: Om man har Linux och ger
    kommandot "dig wikimedia.se -t MX" så ska det stå
    mailforward1.loopia.se och inte mchenry.wikimedia.org.)

De här e-postadresserna är rätt nya och det är nog inte många som
börjat använda dem. Därför märks problemet inte så mycket. Vi har
ännu inte hunnit trycka några broschyrer med de här adresserna.
Det som sker är att man får en studs (från mchenry) som säger att
brevlådan saknas.

Det som eventuellt kan strula är donationer och betalningar till
föreningen Wikimedia Sverige som görs online via Payson.se, en
finess som ännu är helt ny.

--
  Lars Aronsson (l...@aronsson.se)

  Wikimedia Sverige - stöd fri kunskap - http://wikimedia.se/