Hej,

Richard Gatarski (http://www.weconverse.com/om/om_richard/), som talade på
Wikipedia Academy
(http://www.weconverse.com/2009/09/09/2009-11-17-wikipedia-academy-blomkal-prosumtion-och-akademin/),
 hoppades på en finess där ens arbete på Wikipedia uppmärksammas på ens
Facebooksida (se sid 29 i hans föreläsning). Bara några dagar efter mötet med
honom träffade jag en som är utvecklare för http://www.idepedia.se/Huvudsida,
som håller på att fixa lite sådana finesser. Han har till exempel gjort en
grej, baserad på en existerande extension om jag förstod honom rätt, gjort en
finess som gör att alla sidor man skapar hamnar på ens twitter-konto. Jag
frågade honom om han kunde förverkliga Gatarskis dröm och det verkade han tycka
vara en rolig utmaning, så chansen finns att det här redan håller på att bli
verklighet. För ett litet exempel, se
http://www.idepedia.se/Anv%C3%A4ndare:Guff (längst upp till höger).

Med vänliga hälsningar,

Lennart

Lennart Guldbrandsson, ordförande för Wikimedia Sverige
http://se.wikimedia.org/wiki/Huvudsida

Tfn: 031 - 12 50 48
Mobil: 070 - 207 80 05
Epost: l_guldbrands...@hotmail.com