On 7/24/06, Nikola Pavlicevic <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
> Posto je izgleda predhodna poruka otisla u etar, ajde da ponovim na
> brzinu :)
>
> - Statut MORA da bude takav kakav je da bi uopste moglo da se registruje
> udruzenje gradjana. Dakle, ignorisite (skoro) sve posle clana 2 :)
> - Nije tacno da radimo samo "zurke". Dosadasnje aktivnosti su lepo
> dokumentovane na nasem sajtu.
> - Planiramo da uradimo dosta toga (pogledati gore pomenuti clan 2
> statuta). Pravi poduhvati tek dolaze, ali otom potom.

Da potvrdim - postoji određena forma statuta koja mora da se poštuje,
kao i neko fiktivno "demokratsko" uređenje, da bu društvo uopšte moglo
da se registruje. Ako to niste ispoštovali, vraćaju vas do besvesti
dok ga ne uklopite da liči na ono što oni žele da vide.
Isto tako, poenta registracije organizacije je ta što je za zakup
nekih prostora, ugovore, pregovore... potrebno biti pravno lice.

Sad, lupam, ali ako ja 'oću da se uvalim s ekipom u prostor lokalne
mesne zajednice, da se jednom mesečno alkoholišemo, a neka opštinska
mastiljara traži da budem pravno lice (jer nemam vezu u opštini), ja
moram da registrujem neprofitnu organizaciju. Iako je uređenje
organizacije urađeno po principu, "Pera pregovara, ostali donose
pivo", a cilj je pomenuto mesečno napijanje, vi _morate_ da imate i
statut sa ciljevima gde ste to  napijanje objasnili i svrstali u
"ciljeve", da zvuči civilizovanije (npr. "organizovanje
kulturno-zabavnih manifestacija zatvorenog ili otvorenog tipa"), i
morate imati predsednika, sekretara, skupštinu, princip izbora
predsednika itd, iako u realnosti, i dalje Pera pregovara, ostali
donose pivo.
Čak vam je potreban i "zapisnik sa osnivačke skupštine" gde _bukvalno_
možete da pišete šta 'oćete, uklj. i predloge tipa "P. Petrović je
izjavio - 'ajde da završimo ovo sranje pa da se ulešimo ko bulje sa
nekom gadnom radžom". To može da prođe, al' zato statut mora biti u
onoj formi.

Naravno ovo je samo primer, nema veze sa DR, al to vam je princip.
Samo što su oni istakli svoj statut, pa su svi zinuli ko tele na
šarena vrata. E, pa to vam ima svako društvo...

Kad sam već kod analogija - setio sam se jedne za flajer:
znači, pravič kineski restoran, a na flajer staviš picu i špagete. I
napišeš, npr. "zid". I samo to.
Šanse su da će ljudi misliti da je reč o talijanskom restoranu... iako
je "zid" sasvim logična asocijacija na, jelte, kineski zid...

Great things are happening at Yahoo! Groups.  See the new email design.
http://us.click.yahoo.com/TISQkA/hOaOAA/yQLSAA/rzJolB/TM