Evo jos malo gluposti sa kompjuterima...

Nezgode sa kompjuterima

U emisiji "POLARATOR" na trećem kanalu u četvrtak 21. 03.
'91. u delu emisije kada su voditelji odgovarali na pitanja gledalaca
vezana za kompjutere jedno od postavljenih pitanja je bilo: "Želeo
bih da kupim kompjuter; čuo sam da je 386 dobar pa sam hteo da
čujem šta vi mislite, ali zbog fanansijske situacije bih kupio
samo tastaturu i  priključio je na TV a kao spoljnu memoriju bih
koristio kasetofon?"

Voditelj je jednostavno ostao bez teksta.

Da li znate kako je N. Parezanović (prof. na PMF, autor brojnih
knjiga o kompjuterima) preveo reči software & hardware?

"MEKOTVORINE & TVRDOTVORINE".

Sećam se prvog razreda srednje. Ćale mi kupio C64 i ja
(autor ovog sajta) kupim knjigu "BASIC" od gore pomenutog N.
Parezanovića. Nemam pojma o kompjuterima. Sve što otkucam kako
piše u knjizi, C64 mi javi neku grešku...

Na času "informatike i računarstva" pitam prof.
Kurjačkog:

"Pa imam taj C64..., nijedan program neće da izvršava. Šta da
radim?"

On mi (sa najozbiljnijim izrazom na licu) kaže:

"Pa znaš šta, da bi pisao programe, moraš da imaš program koji se
zove
tekst -procesor."

Compaq razmatra  da promeni komandu "Press Any Key" u "Press Return
Key" zbog poplave poziva sa pitanjem gde se nalazi "Any" dugme na
tastaturi.

Tehnička podrška firme AST imala je poziv od korisnika koji se
žalio da je veoma komplikovano upravljati mišem sa "štitnikom od
prašine". Na kraju je ispalo da je "štitnik od prašine"
plastična vrećica u kojoj je miš bio zapakovan.

Jedan Compaq tehničar primio je poziv od korisnika koji se žalio
da njegov sistem neće da čita tekstualne datoteke sa
njegovih starih 5¼ disketa. Posle postepenog eliminisanja
mogućih uzroka kao što su magneti ili izvori toplote [kojima su
diskete možda bile izložene], ustanovljeno je na kraju da je korisnik
stavio nalepnice na diskete, a zatim uvukao diskete u pisaću
mašinu i otkucao nazive na njima.

Jedan kupac kod firme AST zamoljen je da pošalje kopije defektnih
disketa. Posle nekoliko dana stiglo je pismo sa fotokopijama disketa.

Dell tehničar savetovao je mušteriju da stavi flopi disketu
nazad u flopi drajv i da zatvori vrata. Ovaj je zamolio
tehničara da sačeka, a onda se preko telefona čulo
kako je ovaj spustio slušalicu, ustao i otišao na drugi kraj sobe da
zatvori vrata od sobe.

Drugi Dell korisnik zvao je [tehničku podršku] da se žali kako
njegov kompjuter neće da pošalje fax. Posle 40 minuta
telefonskog rešavanja problema, tehničar je shvatio da
čovek drži dokument ispred monitora i pritiska [mišem] dugme
"send".

Još jedan Dell korisnik zvao je da njegova tastatura više neće
da radi. Čistio ju je tako što je celu tastaturu tzagnjurio u
sapunicu i ostavio je u vodi ceo dan, a zatim je rastavio tastere i
svaki posebno oprao.

Zbunjeni korisnik IBM računara imao je problem sa štampanjem
dokumenata. Rekao je tehničaru IBM-a da mu kompjuter kaže da "ne
vidi printer". Onda je takođe pokušao da okrene monitor ka
štampaču, ali kompjuter ni tada nije mogao da "vidi"
štampač.

Dell tehničar primio je poziv od korisnika koji je bio besan jer
mu je njegov kompjuter rekao  da je on "bad and invalid".
Tehničar mu je odgovorio da tu poruku ne treba da uzme
lično.

Jedna nova korisnica pozvala je Dell tehničku podršku i rekla da
ne može da uključi svoj novi Dell kompjuter. Posle uveravanja da
je kompjuter pravilno uključen na mrežno napajanje,
tehničar je pitao šta se desilo kada je pritisnula dugme na kome
piše "Power". Njen odgovor je bio da pritiska i pritiska ovu nožnu
pedalu ali da se ništa ne dešava. "Nožna pedala" bio je u stvari miš.

Jedna druga mušterija firme Compaq pozvala je tehničku podršku
da kaže da njen ganc novi kompjuter neće da radi. Rekla je da je
otpakovala kompjuter, ukjučila ga u struju i sedela je pored
njega 20 minuta čekajući da se nešto desi. Kada ju je
tehničar upitao šta se desilo kada je pritisnula prekidač
na kućištu, pitala je "A kakav prekidač?"

Još jedna istinita priča iz Nowell-a.

Halo, je li to tehnička podrška?
Da, kako vam mogu pomoći?
Držač za čaše na mom PC-iju je polomljen a kompjuter je još
pod garancijom. Je l' se može popraviti?
Izvinite, jeste li rekli: "držač za čaše?"
Da, to je pričvršćeno na prednjoj strani mog kompjutera.
Molim vas izvinite ako zvučim zbunjeno; to je zato što jesam
zbunjen. Jeste li vi dobili taj deo na promociji, na sajmu? Kako ste
dobili taj "držač za čaše"? Ima li on neku oznaku na sebi?
Dobila sam ga sa kompjuterom. Ne znam ništa o nekoj promociji. Od
oznaka ima samo "4X" na sebi.

U ovom trenutku tehničar je morao da prekrije slušalicu u napadu
smeha. Ta osoba je koristila ladicu od CD-ROM drajva kao držač
za čaše i onda se ladica odlomila.

Jedan IBM korisnik imao je problem sa instaliranjem softvera i zvao
je podršku.

Stavio sam u drajv prvi disk, i to je bilo OK. Onda je reklo da
stavim drugi disk i bilo je nekih problema sa diskom. Kada je reklo
da stavim treći disk - nisam ga čak mogao ni ugurati...
Ovaj tip nije shvatio da "Insert Disk 2" znači da se prvo izvadi
disk 1.

U sličnom slučaju, korisnik je pratio instrukcije za
istalaciju softvera. U instrukcijama je pisalo da treba izvaditi disk
iz omota i ubaciti ga u drajv. Korisnik je fizički otvorio
disketu i onda se čudio u čemu su nastali problemi.

Na Zapadu se širi strah od najezde kompjuterskih virusa iz SSSR.
Međutim, to je tehnički nemoguće jer su ruski virusi
programirani na ćirilici i ne mogu ništa zapadnim
računarima.