On 7/30/06, Dachaz <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> Mnjah, to je doba Amigi i Commodore-a (a ponegde josh uvek i Spectruma) -
> jasno je shto se chovek zbunio.
> Chak shta vishe, zdravo je razmishljao za svoje vreme ;)

Upravo... Imao sam ortaka u osnovnoj, koji je hteo da uradi sličnu
stvar, jerbo je video u "Svetu Kompjutera" neku tastaturu za 120$.
Jedva sam ga ubedio da je tastatura _samo_ tastatura.
Inače evo da priznam, kad sam se prvi put suočio sa disketom od 5.25"
i 3.5" mislio sam da je ova prva 3.5, a ovo drugo hard disk. Jebiga,
bila je tvrda, a ja nisam znao koliko je inč! Naravno, to je bilo
mnogo pre no što sam nabavio svoj prvi Commodore...

A što se tiče gos'n Parezanovića, mislim da je svojim knjigama
unazadio računarsku edukaciju kod nas jedno 10 godina, i trajno
unakazio vokabular u toj oblasti, jer je pre Hrvata počeo sa
idijotskim prevodima i "novogovorom" u računarstvu. Samo kad se setim
programoteka i datoteka (tj izvršnih fajlova i ostalih fajlova). Pre
njega postojale su samo datoteke. A onda je on uveo ova 2, i "teka"
kao opšti naziv za fajl. Samo ne znam u kojem se to donjem Zagorju
koristio izraz "teka" umesto sveska... Sreća pa sam elegantno uspeo da
zaobiđem sve njegove knjige (barem što se tiče učenja, inače mi je
bilo veliko zadovoljstvo čitati ih).
Ah, da, on je autor čuvenog prevoda za "interfejs" - "sučelje". To i
dan danas koriste neki profesori na MATF-u (Lažetićka npr.), i naravno
u Hrvatskoj je to standardni izraz, čak u široj upotrebi i među
profesionalcima.
Sama činjenica da su se njegovi izrazi odomaćili u hrvatskom
novogovoru dovoljno govori o stepenu idijotizma istih.