Susahnya bagi wanita ialah harus mempunyai 4 saksi, makanya sulit bagi korban
dianggap benar.  Jadi sebelum  diperkosa harus  terlebih dahulu  siapkan  4
saksinya.

  ----- Original Message -----
  From: gkrantau
  To: zamanku@yahoogroups.com
  Sent: Thursday, November 06, 2008 11:56 PM
  Subject: [zamanku] Re: BBC: Saudi gang rape sentence 'unjust'; PEIRNGATAN!

  Sodara2 Muslim din Indonesia khususnya para Muslimat tua dan muda, perhatikan
apa yg terjadi pd diri korban pemerkosaan di Saudi Arabia di bawah ini. Hal yg
serupa akan terjadi kpd Muslimat di Indonesia ketika fanatikun Islam pengikut
aliran Wahabi dan pendukung Syariah Islam berkuasa di Indonesia.

  Apapun dusta yg telah disampaikan kpd kalian oleh Muslim2 yg menganggap kaum
perempuan itu hina, semuanya sekedar untuk melecehkan, menindas hak2 anda
sebagai manusia sama ciptaan Tuhan. Muslim2 fanatikun ini karena sudah dicuci
otaknya dan tidak pernah bisa memake akal apalagi budinya akan terus  patuh kpd
dusta yg dimulai di tanah Arab (aku sengaja tidak pake kata 'tanah suci' krn
memang tidak pernah suci) yaitu bhw kaum perempuan itu diciptakan hanya untuk
melayani khususnya melayani nafsu birahi laki2.

  Bangsa Indonesia dari zaman nek-moyang kita ratusan bahkana ribuan taon lalu
sudah tau mana yg baik dan benar. Mereka tidak pernah menganggap kaum perempuan
hina. Ingat berbagai pucuk pimpinan masyarakat dan kerajaan pernah di tangan
perempuan. Maka sari itu kata 'perempuan' dipake untuk menunjukkan hormat dan
pengakuan bhw  perempuan adalah 'tempat, lokasi , dimana EMPU berada'. Dg kata
laen dlm pribadi, diri perempuan itu terdapat hak milik tidak saja harta tapi
wewenang.  Ini tentunya bertentangan dg pemikiran bangsa Arab yg dari sononya
menaggap perempuan itu setingkat dg binatang piaraan saja.

  Ini bukan upaya Kristenisasi tapi sekedar peringatan agar anda tidak
terus-menerus ditipu, dilecehkan, dihina dan hak azasi kita sbg kaum perempuan
diinjak2 oleh begundal Arab.

  Gabriela Rantau

  .
  --- In zamanku@yahoogroups.com, Jusfiq Hadjar <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

  > BBC NEWS
  > Saudi gang rape sentence 'unjust'
  > A lawyer for a gang-rape victim in Saudi Arabia who was sentenced to 200
lashes and six months in jail says the punishment contravenes Islamic law.

  > The woman was initially punished for violating laws on segregation of the
sexes - she was in an unrelated man's car at the time of the attack.

  > When she appealed, judges doubled her sentence, saying she had been trying
to use the media to influence them.

  > Her lawyer has been suspended from the case and faces a disciplinary
session.

  > Abdel Rahman al-Lahem told the BBC Arabic Service that the sentence was in
violation of Islamic law:

  > "My client is the victim of this abhorrent crime. I believe her sentence
contravenes the Islamic Sharia law and violates the pertinent international
conventions," he said.

  > "The judicial bodies should have dealt with this girl as the victim rather
than the culprit."

  > The lawyer also said that his client would appeal against the decision to
increase her punishment.

  > Segregation laws
  >
  > According to the Arab News newspaper, the 19-year-old woman was gang-raped
14 times in an attack in Qatif in the eastern province a year-and-a-half ago.

  > Seven men were found guilty of the rape and sentenced to prison terms
ranging from just under a year to five years.

  > The victim and attackers are from Saudi Arabia's Shia minority.
  >
  > Being a Muslim, I think it's a big injustice done to the girl. If the court
doubled the sentence of the girl then they should have given death penalty to
the rapists
  > Asfandyar
  > Saudi Arabia
  >
  > The rapists' sentences were also doubled by the court. Correspondents say
the sentences were still low considering the rapists could have faced the death
penalty.

  > The rape victim was punished for violating Saudi Arabia's laws on
segregation that forbid unrelated men and women from associating with each
other. She was initially sentenced to 90 lashes for being in the car of a
strange man.

  > On appeal, the Arab News reported that the punishment was not reduced but
increased to 200 lashes and a six-month prison sentence.

  > 'Personal views'
  >
  > Mr Lahem accused the court of letting personal views influence its decision.
  >
  > "It seems that the sentence was influenced by the fact that the woman
escalated the issue with her lawyer and also with the supreme judicial
authorities," he said.

  > "This is astonishing because justice is supposed to be independent from all
pressures as well as personal considerations, be it a feeling towards the
lawyer or defendant herself," he added.

  > The Arab News quoted an official as saying the judges had decided to punish
the girl for trying to aggravate and influence the judiciary through the media.

  > Mr Lahem said that the judges' decision to confiscate his licence to work
and stop him from representing his client is illegal.
  > Story from BBC NEWS:
  > http://news.bbc.co.uk/go/pr/fr/-/2/hi/middle_east/7098480.stm
  >
  > Published: 2007/11/16 15:19:08 GMT
  >
  > © BBC MMVIII

  > Jusfiq Hadjar gelar Sutan Maradjo Lelo
  >

  > Allah yang disembah orang Islam tipikal dan yang digambarkan oleh al-Mushaf
itu dungu, buas, kejam, keji, ganas, zalim lagi biadab hanyalah Allah fiktif.

Kirim email ke