On Wed, 2006-11-22 at 09:56 +0100, Marc Antoni Malagarriga i Picas
wrote:
> Obrir-lo amb alguna de
> les llicències de PL i penjar-lo com a projecte, és un trumfo que tenim
> a la mà i que valorem.

Més que un trumfo jo ho veig com la resposta als neguits inicial del fil
que heu obert.

Deies que treballàveu *en pilotes i a l'ombra*. Obriu el codi, oferiu-lo
a l'entorn natural d'aquesta aplicació a nivell internacional,
convertiu-vos en una referència en l'àmbit especialitzat on esteu
treballant de fa anys, mantingueu els contactes a Catalunya i obriu-ne
de nous, per exemple amb les administracions públiques que necessiten
aquesta mateixa funcionalitat però que tenen un compromís explícit i
legal amb el programari lliure. No us talleu un pèl i expliqueu tot això
en anglès i al món.

Déieu "ens trobem ara mateix
ben sols en l'aspecte de tenir companys de viatge en aquet tema del
desenvolupament en signatura digital per a PDF"

Obriu el codi, deixeu que els companys potencials hi remenin i si el
codi és bo i omple un forat ja veureu com us envolteu d'usuaris i
desenvolupadors.

Déieu "l'administració no fa cap esforç de divulgació
de la feina feta *a casa i pels de casa*". Obriu el codi i feu feina
feta a casa i fora de casa, pels de casa i pels de fora de casa.
Convertiu-vos en un exemple a nivell internacional i veureu com
l'administració us veurà no només com un proveïdor sino també com un
trumfo per als seus propòsits, i llavors tindreu divulgació i etc.

> Però de moment, a nivell català, tothom xerra molt i no veiem de forma
> clara que gent com nosaltres, que treballem només d'aquesta feina, per
> lliure i sense casar-nos amb ningú, ens suposi cap garantia davant
> l'administració i cara a trobar altres suport tecnològics per avançar. A
> nivell global potser seria una altra cosa.

És que és a nivell global on es mouen els temes. Si continueu tenint amb
una caixa tancada aquesta coseta que heu fet qualsevol dia vindrà una
opció alternativa, propietària o lliure, amb una base i inèrcia més gran
i perdreu el petit terreny que ara teniu. Obriu el codi, deixeu-vos
veure, col·laboreu amb els projectes que tenen a veure amb això, i si
feu bé les coses us guanyareu la vida per lliure, sense casar-vos amb
ningú i etc. Formareu part de l'onada que està acabant amb models de
negoci com el que fins ara esteu gaudint.

> De moment la raó del perquè la Diputació de Barcelona i la Generalitat
> signen PDF amb una eina «made in catalonia» i no amb l'Acrobat, per
> exemple, rau precisament en l'accés que l'administració pot tenir del
> nostre codi (dipositat en un registre administratiu o a cal notari),
> cosa que li garanteix la continuïtat i la verificació.

Més continuïtat i verificació obtenen si el codi és obert i lliure.

>  A part hi ha el
> tema costos, doncs suposo anem més barats que els ianquis ;-)

Cobreu per serveis i no per llicències, amplieu i diversifiqueu la
vostra cartera de clients amb altres administracions i clients
potencials, i treballareu més tranquils, menys en pilotes i per res a
l'ombra.

> Sant Bartomeu del Grau no té cap màquina amb Windows?

Desenvolupeu la vostra eina de forma que sigui multiplataforma i
oblideu-vos del tema Windows, Linux, etc. La vostra missió està en la
certificació digital, no us limiteu a una sola plataforma quan hi ha
administracions i ciutadans utilitzant tota mena de plataformes. Si a
sobre de tenir el codi tancat us restringiu a un sol sistema operatiu no
m'estranyarà si dintre d'un temps torneu a aquesta llista explicant que
us han tret el petit negoci que teníeu a les mans.

PS: tot això són opinions personals i puc estar del tot equivocat, però
sembleu gent amb idees i empenta i no m'he pogut estar d'advertir-vos
del terreny perillós - però a la vegada farcit d'oportunitats - en el
qual us esteu movent.

--
Quim Gil /// http://desdeamericaconamor.org