Em Qui, 2006-12-21 às 17:18 +0100, Pau Arumi escreveu:

> Marcelo, comparteixo els teus temors però també veig efecte lateral
> positiu:
> Pot fer perdre el temor al PL als responsables tècnics que fins ara es
> mostren molt raticents.
> I el que també és clar és que ara M$ haurà de mesurar millor els seus
> arguments contra el PL.

en aquest cas específic creo que va ser una victòria de MS i de la seva
estratègia de combat al programari lliure.

Si els Bancs eren clients de la Red Hat (una empresa comercial de
programari lliure) i ara seran clients de la Microsoft-Suse, jo no
aconsegueixo entreveure els punts positius.

És clar que MS va a actuar per a minar la base Linux instal·lada i
traficar els seus productes propietaris en aquesta plataforma.

Jo no creo que MS tingui una estratègia per al cresciemnto i
desenvolupament del programari lliure i del "nou" model de negocis,
doncs això contraria el model de negocis que va fer la fortuna d'aquesta
empresa...

Per a mi, aquesta aproximació de la Microsoft amb la plataforma
GNU/Linux y de algunos disvilupadores és només una estratègia per a
entrar en aquest espai de mercat per a imposar la seva vella fórmula de
"empresonament tecnològic" i no de liberdad tecnològica.

És a dir, l'estratègia de MS en relació al programari lliure continua
sent derrotar-lo com alternativa. Només ara la tàctica és més
intel·ligent doncs està captando empreses i clients GNU-Linux per a
arribar al seu objectiu.

marcelo

(graciès tradutor inter-nostrum)

--