Em Qua, 2007-01-17 às 13:18 +0100, Toni Hermoso Pulido escreveu:

> El títol: Economic impact of open source software on innovation and the
> competitiveness of the Information and Communication Technologies (ICT)
> sector in the EU
> http://ec.europa.eu/enterprise/ict/policy/doc/2006-11-20-flossimpact.pdf
>
> Enllaços:
> http://www.groklaw.net/article.php?story=20070112025016466
> http://www.lemondeinformatique.fr/actualites/lire-la-commission-europeenne-devoile-son-rapport-a-la-gloire-du-logiciel-libre-21828.html
>
> Vist a: http://standblog.org/blog/post/2007/01/16/En-vrac-et-en-retard

en català (tradución del português...con posibles errores, pues no
domino aún el català)

Una super-condensació d'aquest extens informe por Paulo Vilela da SUN
Microsistem de Portugal.

*Algunes conclusions*

- La base existent d'aplicacions de programari lliure (FLOSS) costaria
12.000 milions d'Euros per a ser desenvolupada comercialment, amb una
contribució benvolguda per baix de 131.000 persones-any

- Els serveis basats en programari lliure (FLOSSS) podran arribar a una
quota de 32 % del total de serveis IT en 2010

- El programari lliure estalvia potencialment 26 % en la inversió
d'investigació i desenvolupament en la indústria de programari,
permetent l'augment d'assoliments o la canalització de recursos per a
més investigació

- Europa lidera en termes de participació en projectes de programari
lliure (FLOSS)

- El programari lliure (FLOSS) pot animar la creació d'ocupacions i PMEs
a través d'un ambient propici al desenvolupament de coneixements i a la
retenció d'una major quota de valor.

* Dada la històrica menor capacitat d'Europa de crear nous negocis en el
programari quan comparada amb Estats Units, la major quota de
contribuidores de programari lliure existent a Europa li dóna una
oportunitat única de crear nous noves empreses de programari i
aproximar-se dels objectius de la "Agenda de Lisboa" de fer Europa de
més competitiva economia del coneixement . [1]

*Recomanacions*

- Evitar penalitzar el programari lliure (FLOSS) en els incentius i
finançament a la innovació, investigació i desenvolupo (*Això és una
realitat en gairebé totes les administracións...el que es gasta en
plataforma de programari privatiu, per any (llicències, manteniment,
serveis etc), és infinitament menor que s'inverteix en la plataforma de
programari lliure.  Això és una penalització al programari lliure!)
[*nota minha]

- Suportar el programari lliure (FLOSS) en els models pre-competitius i
en la normalització

- Evitar la presó a proveïdors en els sistemes educatius a través de
l'ensenyament de funcionalitats i no d'aplicacions específiques; animar
la participació en comunitats del tipus del programari lliure (FLOSS)

- Animar associacions entre grans empreses i PMEs i la comunitat del
programari lliure (FLOSS)

- Tractar les contribucions de programari lliure com donatius la
institucions de solidaritat social per a efectes fiscals

- Explorar que manera el desacoplamiento entre el maquinari i el
programari pot conduir a un mercat més competitiu i facilitar formes
d'innovació no permeses pel model d'integració vertical

[1] Nota de Marcelo
Vegin anàlisi i breu balanç del amic català , Manuel Castells. Ell va
ser un dels perits que van ajudar a preparar la "agenda de Lisboa", una
estratègia europea llançada en 2000 per a fer de l'economia d'Europa de
més competitiva del món en 2010, sense perdre pel camí el "model social
europeu".
En un seminari que participem en 2005, organitzat pel president de
Portugal de l'època, ell va fer un balanç:
http://jborges.net/content/view/19/39/
http://jborges.net/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=19

Marcelo

Respondre per correu electrònic a