En/na Jordi Mas ha escrit:

Espero, però, que no es dediquin a reinventar la roda i ens surtin amb
una LlobregatLinex, a l'estil de la GuadaLinex. Això seria absurd i una

[...]

Jo sempre he pensat que fer una distribució catalana era poc encertat i que era molt millor col·laborar amb qualsevol distribució gran i

Inclús jo crec que Linux pròpiament dit no té pressa. Jo començaria la guerra pel paquet ofimàtic (OpenOffice.org és l'idoni) i el navegador i client de correu Mozilla, més que res perquè, a més de ser bons i de tenir immediata disponibilitat en català, no obliga a migrar Linux immediatament, que és allò que la gent li fa por, però que és un veritable inici de migració amb una corba d'aprenentatge molt suau. Al meu sindicat s'esta fent així i està funcionant molt bé. Després de festes començarà la migració general a Linux i veurem que passa, però la gent ja està prou curada de l'espant.

Si d'aquí a l'estiu, s'aconsegueix implantar tot aquest programari en l'Administració de la Generalitat i s'assoleix que totes les webs finançades amb diner públic (que és molt més que pròpiament públiques) acompleixin els estàndards W3C, jo crec que s'haurà aconseguit quelcom molt important i, sobretot, realista. La única objecció és la refotuda base de dades, que encara necessita molta "enginyeria"; a veure com ho podriem solucionar.

Ens n'anem de vacances i per a la propera tardor, aleshores sí, aleshores canya amb el sistema operatiu de programari lliure, amb la gent ja acostumada a treballar amb es programes més essencials i amb una migració molt dolça.

No ho veieu així?

Pel que fa a la distro, es pot anar a un combinat, ni LlobreLinux ni una comercial en sec. Es prepara un fermós full d'especificacions i qui adapti la distro que li doni la gana d'una manera més eficient i garantitzi el suport del dia a dia per un preu realista i assequible, doncs s'en du la licitació (que és com funcionen les administracions normals).

--
Xavier Cuchí Burgos
ICQ # 66532465