Hola,

Estic molt disgustat pel revés d'aquest matí amb l'acord Microsoft-ERC (Marta
Cid) per promocionar Microsoft a les escoles catalanes.

És per això que no sabía si enviar un correu a la llista d'inscrits al
manifest per aturar l'e-catàleg, però ara em sembla que sí que ho faré.

Adjunto el correu, per si li voleu donar una ullada i opinar sobre la
conveniència i redacció del mateix.

Atentament,

Eduard Pertíñez i Juncosa
Manifest e-catàleg

Hola,

Sóc l'Eduard Pertíñez i Juncosa, responsable del manifest que exigeix que la
generalitat aturi la licitació pública a través de l'e-catàleg fins que
s'hagin restaurat les condicions d'igualtat en l'accés a la informació i al
servei que tot concurs públic ha de garantir.

Abans que res, m'agradaria demanar disculpes per aquest correu. No sé quants
de vosaltres us sentireu molestos pel correu "no desitjat" i tampoc sé quants
de vosaltres considereu que signant el manifest ja heu fet la vostra
contribució.

Qualsevol que no vulgui rebre més correus per aquest motiu, si us plau, que em
retorni aquest amb un UNSUSCRIBE o un NO MÉS CORREUS o un ET FAS PESAT o un
VES A PRÉNDRE PEL CUL, o el que vulgueu. Sobretot, no desitjaria que rebre
correu no solicitat us deixés un mal regust de boca i no tornessiu a signar
en un futur d'altres reclamacions de d'altres colectius.

Aquest correu va dirigit, en canvi, als que creieu que no n'hi ha prou en
signar un manifest, i que penseu que la resposta de l'administració de "ja ho
farem" i "ens agrada el codi lliure" els eximeix de moure un dit en aquest
sentit.

També va dirigit a aquells que teniu, com jo, la curiositat de saber fins a on
podem arribar en la defensa dels nostres drets via col·laboració electrònica.
I a aquells que som conscients que és molt important que sigui la societat
civil la que presioni al govern perquè faci alguna cosa al respecte, donat
que l'administració i sobretot la oposició no farà res ja que són justament
ells els que han creat aquesta situació.

Finalment, va dirigit a tots aquells estudiants, professors i professionals
que són conscients que aquesta és una batalla de la que pot dependre el futur
professional del sector, i que si no accelerem l'adopció dels estàndards i el
codi lliure a l'administració, correm el perill de passar-nos la vida
post-estudi clicant "Setup.exe"'s i reiniciant la màquina sense saber
exactament que fa i com ho fa.

Podem perdre la batalla, segurament la perdrem, però és una batalla
interessant a lluitar, perquè podem crear força baixes a l'altra banda.

Dit això, què més podem fer? Perquè, siguem realistes, ningú aquí està
disposat a aixecar una queixa al síndic de greuges o inmolar-se a les portes
de l'administració, oi? O sí? S'ademeten voluntaris.

A mí se m'ha acudit que podem fer una cosa. Tenim 300 signatures qualificades
a la web. Això vol dir que podem fer 38 grups de 8 persones que facin 38
accions diferents. Accions localitzades que no portaran més de mitja hora,
potser. Accions personals, en les que cadascú plantejarà el tema com li
sembli i com bonament pugui, perquè el poder de la xarxa és un poder
distribuït, i crec que molts de vosaltres podeu haver signat el manifest per
raons que no tinguin a veure en absolut amb les aquí exposades.

Quina mena d'accions? Bé, cinc equips poden, per exemple, posar-se en contacte
amb els grups polítics, en particular amb els diputats responsables del codi
lliure i la informàtica en general de cada grup i fer-los arribar la nostra
queixa. Uns altres grups poden rebre l'encarrec de posar-se en contacte amb
els medis de comunicació, uns altres grups poden contactar amb els sindicats
i el síndic de greuges (algun voluntari per signar una protesta formal al
síndic?)...

Bé, la primera acció que us demano és justament aquesta. Que m'envieu
propostes de qué pot fer cadascun dels equips. 38 equips, 38 accions. Un cop
les hagi rebut, en faré una llista i us la distribuiré per grups. Tothom és
lliure, evidentment, de seguir-les o no. Si les considereu encertades les
continueu. Política de codi lliure.

Atentament,

Eduard Pertíñez i Juncosa