Hola,

Subscric les paraules de n'Eduard, i em fio de les paraules del Dept. d'Educacio i la
linia marcada pel DURSI vers el PL. Pero aquesta donacio, si es de programari, o se la
cobraran per una altra banda o es pur DUMPING !

- Estan regalant material que a ningu de nosaltres no regalarien.
- Estan fent la competencia deslleial a possibles competidors.
- Estan adulterant el mercat i la lliure competencia.

Poden rebaixar el preu de les llicencies, pero NO les poden regalar sense fer DUMPING
(vendre per sota preu de cost) i de passada cobrar-ho a altres o d'altra manera i
recuperar la perdua aquí venent mes car alli.

Em sembla molt be que el Dept. d'Educacio busqui sempre les opcions mes
barates/eficients per tal d'allargar el pressupost i cobrir necessitats.

El que no entenc (i les notes de premsa i noticies aparegudes m'ho posen dificil) es
el proces. Entenc (equivocadament ?) que el dept. d'Educacio aconsegueix recuperar el
preu pagat per les llicencies (ie. no pagar-les) fent que MS aporti nou material.
Expresat d'una altra manera, podriem dir que MS "perdona" el cost de les llicencies i
amb els diners d'aquestes es "simula" una compra a MS d'altres components, cost que MS
recupera a traves de la publicitat pel fet i sortir en premsa.

Em sembla molt be la jugada d'Ensenyament (mes per menys), pero les practiques de MS
no semblen gaire netes i al meu entendre algun ens regulador del mercat hauria de
ficar-hi cullarada. Sospita de dumping i practiques a fi de blindar el monopoli.

MS juga be les seves cartes, ofereix gratuitament o barat allo que els depts o paisos
amb pocs recursos no poden comprar pagant el 100%. Sap que el que lliga el monopoli
son els formats propietaris i sempre canviants de XLS, PPT, DOC, etc. (*). Ficant-los
a les escoles lliga a mestres, escoles, part de l'administracio i a les families dels
estudiants.

Pq no fa la mateixa oferta a les PIMES o les ONG que reciclen PCs pel 3er mon ?

Siau,
jordi

(*) recentment he estat en contacte per email amb el Dept. de Dret i Entitats
Juridiques (sinceres felicitacions, es pot interactuar via email !!!). Problema: vaig
enviar un fitxer RTF i un TXT i em responen demanant que envii el TXT en format WORD,
que no pot llegir el TXT. El problema no es tant de la persona que m'aten per email;
es del programari propietari i dels formats que tanquen i bloquejen el monopoli: Les
imatges "son" PJG, la musica "es" mp3, els documents "son" DOC i els fulls de calcul
"son" XLS. No trencarem el cercle vicios sense trencar primer amb els formats privats.

Ps1: evidenment parlo per boca meva i no per la de qui treballo.