From: [EMAIL PROTECTED] [mailto:[EMAIL PROTECTED] On Behalf Of Josep Monés i Teixidor
Sent: dimecres, 15 / setembre / 2004 21:22
To: [EMAIL PROTECTED]
Subject: Re: [admpub] Off-topic i accio: el Valencià iel Català a Europa

On dc, 2004-09-15 at 12:53, Jesús Corrius wrote:

> El problema aquí no és com anomenem la llengua sinó que de manera
> official a Europa s'accepti que hi ha dues llengües diferents: el
> valencià i el català.
>
> La qual cosa, no cal assenyalar-ho, seria molt greu.

Si no m'equivoco, en Moratinos el que ha fet és dir: quines llengües surten als
diferents estatuts i les llista i apa.

Però desactivar aquestes coses és tant fàcil com no actuar de forma prepotent des del
Principat (provocant tant sovint urticàries) i en qualsevol text jurídic i on faci
falta hi poses una cosa així com que "la llengua pròpia és el català, llengua parlada
a <àmbit geogràfic i bla bla bla> que rep diverses denominacions en diverses zones del
seu àmbit geogràfic". I no anar sempre en el plan "la llengua és una i es diu català i
el valencià és un dialecte".

Si haguéssim fet això, que és unilateral, hi ha inclús una base jurídica molt més
sòlida perquè no passin aquestes coses. I canviem el codi ISO si cal coi!

--
Josep Monés i Teixidor
Clau GnuPG: gpg --recv-keys 80E85CC4