Adnan Yaakob nak membela agenda Melayu?
Oleh:Max Sterling

Saya terpanggil untuk mengulas kenyataan Menteri Besar
Pahang Adnan Yaakob mengenai rasuah dalam Umno dalam
Utusan Malaysia bertarikh 2 Okt yang berbunyi:

"Kalau ada bukti pun, saya tidak akan tampil ke
hadapan, sebab saya tidak mahu kawan-kawan saya sulit
disebabkan oleh saya dan saya tidak mahu melihat
kawan-kawan saya lucut jawatan."

Katanya lagi:

"Saya tidak akan kemukakan kalaupun saya ada bukti dan
yang mustahaknya, kita serahkan kepada pucuk pimpinan
parti untuk mencari mekanisme yang terbaik menangani
masalah ini."

Bagaimanakah hendak membela agenda Melayu sekiranya
Umno masih bergelumang dengan rasuah ? Dan kenyataan
menteri-menteri yang kalah dalam perebutan jawatan
naib presiden dan majlis tertinggi baru-baru ini,
mengesahkan betapa sinonimnya Umno dengan rasuah/
politik wang.

Bagi kita yang sihat, adalah perlunya menggerakkan
pemikiran dan perjuangan mengikut kemampuan kita,
khususnya dalam mengajak masyarakat mengetahui
idea-idea baru untuk menuju revolusi nilai yang telah
rosak.

UMNO dan rasuah sudah sebati, ibarat tahi dan kentut.

http://us.click.yahoo.com/J8kdrA/y20IAA/yQLSAA/JcWolB/TM

Alternatif-Net : A Discussion Forum Focusing on Issues Related to Justice
            Forum Perbincangan Maya Yang Fokus Kepada Isu Keadilan

Disclaimer: Messages sent do not represent the stand of the Barisan Alternatif (BA)
unless otherwise stated

Complaint : Send to [EMAIL PROTECTED]

To Sub    : Send blank e-mail to [EMAIL PROTECTED]
To Unsub  : Send blank e-mail to [EMAIL PROTECTED]