Hej

Har for de sidste 2 uger haft en undergæret pilsner til at stå efter endt
gæring for at se om jeg kunne få rest gær(den er stukket om), til at lægge sig
på bunden efter sekundær gæring, men der flyder stadig en masse større ell
mindre gærklumper rundt i øllet, samt direkte i overfladen er der mange bitte
små flager
Der blev ved kogning tilsat klart urt.

Nogen gode råd om der bare skal går tid eller om man kan tilsætte noget til
øllet for at få gæren til at samle sig, så dét ikke kommer med over i flaskerne?

Det er førte gang jeg har brugt undergær.
Øllet har stået ved 13 grader konstant efter kogning.

Pér

Sent using the free mail.com iPhone App