Benvolgut Guillem Rosales i tots

Em sembla evident que tens una opinió ben fonamentada i coherent, de la
qual cosa ens en hem d'alegrar, i a mi personalment em reconforta encara
que no coincideixi amb el teu punt de vista ni amb la teva manera
d'estimar el país. Amb tot, més n'hi haguessin com tu.

Escrius: "Dividir entre vots catalanistes i vots espanyolistes exclou en
aquest aspecte a molta gent, com jo, .." En la meva valoració no crec
excloure ningú, sols que hi ha qui està situat políticament al centre de
l'eix, és a dir, ni catalanista ni espanyolista. En l'altre eix estàs
situat a la banda esquerra.

Pel que fa a les altres consideracions, compartim les finalitats: "...
millorar la sanitat, l'educació, els serveis a les persones" i tots els
tres partits de centre esquerra cerquen el mateix. Els dos partits de
dretes també comparteixen aquests finalitats - "les coses que realment
interessen a la gent" -, però a la seva manera, posant pel davant els
interessos de les grans empreses.
Ara be, la meva visió del tema és que sense un partit polític fort en
vots i mol compromès amb la cultura catalana, que des de l'esquerra
defensi preferentment els interessos dels ciutadans de Catalunya, serà
mol difícil aconseguir la autonomia en el poder polític i econòmic que
caldria per modernitzar el país i pagar les factures, havent
d’enfrontar-nos als Rodriguex Ibarra, Bono, Rosa Díez, Chaves, Guerra,
Mugica, etc. a més de les forces de la dreta que sumen a Espanya prop de
10 milions de vots i a Catalunya un milió i mig.
Estic convençut que sense el fort increment dels votants d'ERC a les
darreres eleccions, mai s'hagués arribat a dur a terme cap esforç seriós
per retornar a Catalunya la seva autonomia, ni per millorar la seva
capacitat econòmica. Ni tan sols s'hagués retornat els papers dipositats
a l'arxiu de Salamanca. Si hi afegim la creixent pèrdua de vots dels
altres partits, podem entendre el perquè l'enemic a batre des de les
anteriors eleccions ha estat ERC, i l'adversari a desacreditar el seu
president Carod-Rovira. És curiós és que a aquest joc han jugat plegades
dretes i esquerres i, si es reflexiona una mica sense passió, cas per
cas, és fa evident que ERC no ha estat responsable de les "distorsions",
o, si més no, no ha estat més responsable que els altres dos socis de
govern, sense oblidar que l'oposició de CIU s'ha manifestat, des del
mateix moment que van perdre el govern, sense treva ni cap respecte per
en Carod ni per en Maragall, el mateix estil que el PP.

Com a conseqüència, les dretes han aconseguit que Maragall hagués de
plegar, havent de substituir-lo en Montilla, pactar amb el PSOE un
estatut que deixava fora tan ERC com PSC, fent plegar ERC de govern i
forçant la convocatòria d'eleccions anticipades. Tot aquest enrenou amb
la finalitat principal d'apartar ERC del poder intentant rebaixar-lo a
partit testimonial i segona marca de CIU, tal com actualment és IC-V
respecte a PSC.
Tot i això, per sort la decisió final està en les mans dels ciutadans de
Catalunya, el proper dimecres.

Salut i República
Ricard Díaz

Pel que dius d'una suposada incoherencia, només vull advertir que Carod
es referia al suport de l'administració pública a la petita i mitjana
empresa i Pugcercós al conjunt de l'administració pública.