Les eleccions del diumenge passat deixant un "panorama" una mica
difícil per a tots.

Qui guanya no guanya massa. Els qui perden ho fan amb rotunditat.

Algunes dades:

La coalició de govern (fins ara). PSC-ERC-ICV, passa de tenir una
"representativitat" (vots sobre electorat total) del 37,6% en 2003 a
26,7% en 2007 amb 849 vots menys.

Els nou-entrants, CUP i GPC guanyen 614 vots (menys dels que perden
els anteriors) (        CUP: 411; GPC: 203)

El partit mes votat, CIU, perd "representativitat" (2%) però guanya
uns quants vots (9) y guanya un 2% en percentatge de vots vàlids.

El partit que mes creix, el PP, guanya 5 vots (1,2% dels seus vots) i
un 2,4% en percentatge de vots vàlids.

Qui guanya per tres cossos es l'abstenció, que creix  un 32,5%.

Com no tinc ni idea del que hi a al cap de cada votant, no m'atreveixo
a treure cap conclusió del perquè d'aquests resultats, però si no es
fan las coses d'un altre manera, a las properes eleccions l'abstenció
guanyarà, i per majoria absoluta, en lloc de 7 partits seran 10,
gairebé tots amb un regidor cadascú, i l'ajuntament resultant tindrà
que debatir i votar fins per decidir si el paper higiènic de les
dependències municipals ha de ser d'una o de dues capes.

Salut i molt de seny.

Ramón Navío