Després d’haver vist ahir novament el reportatge que va emetre RTVC sobre
els fets del 16 d’octubre de 1994 (la famosa i brutal càrrega policial
contra joves de Cardedeu que exercien el seu dret a manifestar-se
pacíficament), encara em plantejo una sèrie de dubtes. No sé si algú me’ls
podrà respondre:

- Pel que tinc entès, no hi ha cap responsable que hagi pagat pel que va
passar (ni policia, ni autoritats municipals,...). M’equivoco? S’ha emprès
alguna acció legal o es pot fer alguna cosa perquè hi hagi justícia?

- L’aleshores cap de la policia (a qui alguns dels joves acusen d’haver
contribuït a les pallisses propinades pels agents de la Guàrdia Civil)
segueix encara en actiu?

- Com pot ser que un alcalde (el d’aleshores, s’entén) tingui la barra de
declarar als mitjans de comunicació coses com “el jove que va sortir per
Televisió Cardedeu es va embenar el braç i va venir ‘brut’ per fer teatre”?

- Com pot ser que aquell mateix alcalde fes una afirmació tan irresponsable
com “en aquell moment ni el cap de la policia ni jo estàvem a l’Ajuntament”?
No se suposa que aquests càrrecs són els principals responsables de la
seguretat d’un poble? Afirmant això, l’alcalde en qüestió no està dient que
van cometre un acte de negligència que, en aquest cas, va tenir
conseqüències nefastes?

- L’aleshores oposició ha exigit algun tipus d’explicacions a aquelles
autoritats o ha intentat esbrinar qui és el responsable final del que va
passar?

- Potser aquells fets han d’acabar com els crims del franquisme? Oblidats
perquè cal que ens “reconciliem”?

- Potser qui em pot respondre alguna d’aquestes preguntes sigui aquell
“cardedeuenc de tota la vida” tan simpàtic que fa cosa de 3 o 4 anys va
irrompre en aquesta llista de correu amb uns missatges de contingut xenòfob,
completament fora de to, delirants i, evidentment, anònims?  :)

Oriol

La llista de correu CARDEDEU és una iniciativa del Cardedeu Online Club
<http://www.cardedeu.org/club/> amb el suport de Thesaurus Serveis Documentals
<http://www.thesaurus.es/>. Instruccions de
participació, altes i baixes a <http://www.thesaurus.es/c10/llista/>

Respondre per correu electrònic a